הרצים יצאו דחופים בדבר המלך • כמאה בחורי ישיבה פשטו על ערי רוסיה  

רבנים בערים השונות מדווחים על גל גדול של התעוררות יהודית בעקבות מסע חיזוק שערכו תלמידי הישיבה לצעירים במוסקבה

תלמידי הישיבה לצעירים שבמוסקבה 'פשטו' על ערי רוסיה ויצאו למסע בן שלושה ימים לחיזוק הקהילות היהודיות ברחבי המדינה הגדולה בעולם.

המסע המיוחד זה שנועד לעורר לבבות ונשמות של אלפי יהודים ברוסיה ולסייע לשלוחי חב"ד בערים השונות, יצא לדרך בסיועו של הנגיד החסידי ר' יהודה דווידוב, שבמסגרת 'קרן 770' למען יהודי רוסיה, מצא לנכון לסייע לפרויקט הייחודי הזה, בו נשלחו כמאה תלמידי הישיבה לצעירים שבמוסקבה, לערים שונות ברחבי רוסיה הגדולה, ואף הגיעו עד לסיביר הרחוקה. בכדי לחזק את הקהילות, להפיץ יהדות ולהפיח את הניצוץ שבלבבות יהודי המקום.

התלמידים יצאו בטיסות וברכבות כשהם מצוידים בתשמישי קדושה רבים, ספרים תורניים ברוסית, לצד מאכלים כשרים למהדרין; הם עברו בבתים יהודים וקבעו מזוזות בדלתות הבתים, הניחו תפילין והפיצו ספרי יהדות ועוד.

גולת הכותרת של המסע הייתה ביום שבת קודש, עת התמלאו בתי הכנסיות במתפללים חדשים, שהסתקרנו לנוכח הפרסומים, ובאו לחזות ב"רבנים צעירים" שעומדים ונואמים דברי תורה בגאווה יהודית־חסידית על־אף גילם הצעיר. הדי השבת המרוממת הכו גלים בערים השונות במדינה, וגרמו לגל גדול של התעוררות יהודית. רבים החליטו לשלוח את ילדיהם לחינוך יהודי כשר, לאחר שראו את הבחורים הצעירים, שאל־אף שכל חייהם למדו רק לימודי קודש, גדלו לאנשים משכילים ונבונים, מתוך דרך ארץ, נימוס והליכות שקידשו שם שמים.

בעקבות ההצלחה הרבה של מסע ההתעוררות בחסדי שמים, שוקלים גם בהנהלות ישיבות קדושות נוספות במוסקבה, ללכת בעקבות המיזם החדש ולהפיק מסעות חיזוק מעין זה לטובת מאות אלפי היהודים ברוסיה.

צילומים: מבשר טוב מוסקבה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *