השמאל לא נרגע: כך מציתה חדו"ש את ההסתה נגד החרדים

ימים ספורים לאחר שבשמאל הושמעו קריאות שלא לחגוג את יום העצמאות תשפ"ג ככל והרפורמה נגד מערכת המשפט תחוקק – בשמאל לא נרגעים מעצירת החקיקה ומבקשים להמשיך בהסתה נגד המגזר החרדי. על הגריל: עולם התורה ביום העצמאות

יממה בלבד לאחר הרגעת הרוחות בקרב ארגוני השמאל המתנגדים לרפורמה במערכת המשפט, והציבור החרדי שוב על הכוונת. הפעם תוך מחזור טענות ישנות על אי-חגיגת יום העצמאות במגזר החרדי, בשל פעילותם של מוסדות התורה והחינוך ביום זה.

לקראת יום העצמאות הקרוב, פנתה עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון במכתב הקורא למשרד החינוך להורות לכל מוסדות החינוך במגזר החרדי לקיים יום שבתון כפי שנדרש בחוק. במכתב שנשלח לשר החינוך יואב קיש, השר במשרד החינוך חיים ביטון ומנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל, כותב הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל חדו"ש, כי כבר ב2013, בעקבות פניית חדו"ש, הוציא ראש האגף לחינוך מוכר שאינו רשמי חוזר המרענן את הוראות החוק ונהלי המשרד, ולפיהם כל מוסדות החינוך הפועלים במסגרת האגף חייבים לקיים שבתון ביום העצמאות. "עם זאת, פרסומים שהיו בנדון בשנים אלה מעוררים את החשש שבפועל לא נעשתה בדיקה לווידוא מידת העמידה של מוסדות אלה בדרישה זו, ומאליו יובן מדוע למיטב הידוע אף לנו לא ננקטו כל צעדים כנגד מפיריה ככל שהיו כאלה", כותב רגב.

"כל המכיר את המתרחש במגזר זה מבין כי ללא בדיקה דווקנית של ביצוע ההנחיות יש חשש כי הן נותרו כאות מתה ביחס לחלק מן המוסדות. בכך מועצם ביזוי החוק ומדינת ישראל בקרב תלמידי מוסדות אלה ובני משפחותיהם אשר שבים ולמדים כי חוקי המדינה אינם מחייבים אותם, וזאת במימון ממשלתי! אני מקווה כי בעידן של ממשלה לאומית ימנית, כהגדרתה את עצמה, לפחות בנושא זה לא יהיה היסוס באשר לצורך לאכוף חוק זה", נכתב במכתב הפנייה.

עוד הוסיף רגב כי "המתקפה הגסה והרחבה על מדינת ישראל והציונות, הנמשכת מזה שנים ואף גברה בעקבות הצעדים שנועדו לתקן עיוות רב שנים בתחום השוויון בנשיאה בנטל הביטחוני על ידי אברכי המגזר, מגבירה את החשש שאף ביום העצמאות דהשתא ימשיכו מוסדות חינוך רבים לפעול וימנעו מעמידה בחובת השבתון המציין את תקומת מדינת ישראל". ומסכם כי "לאור האמור לעיל, אני מקווה כי תנחו את המופקדים על הנושא במשרד לשוב ולרענן את הוראת החוק והנחיות המשרד, להבהיר כי הפרה של החובה המוטלת על מוסדות החינוך תביא להפסקת מימונו מקופת המדינה, וחשוב לא פחות – לקיים מעקב ובדיקה לווידוא הציות לחובה לקיים שבתון בכל מוסדות הלימוד ביום העצמאות של מדינת ישראל. התעלמות מתופעה זו פוגעת בעתידה, בחוסנה ובלכידותה של החברה והמדינה".

מכתבו של רגב מגיע ימים ספורים לאחר שבאופוזיציה הושמעו קולות התנגדות לחגיגות העצמאות ככל והרפורמה המשפטית תחוקק, ובמקביל לפרסום קריאות סרבנות לשרת את ביטחון המדינה – כאשר באופן מקרי ההפגנות בליל שישי האחרון הגיעו לעיר החרדית בני ברק. לא חלפה יממה מאז הוכרז כי חקיקת הרפורמה תושהה, ובשמאל מצאו כאמור סיבה נוספת להסית נגד החרדים. הפעם בטיעון פחות מקורי אשר ממוחזר אחת לכמה שנים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *