השר בן־גביר לא מתכוון לוותר על אכיפת חוקי התכנון והבנייה בנגב

סיעתו הודיעה כי אינה מחויבת למשמעת הקואליציונית עד שהרשות לאכיפה במקרקעין תועבר למשרד לביטחון לאומי

משבר קואליציוני חדש יוצא לדרך. סיעת עוצמה יהודית הודיעה לישב ראש הקואליציה, חה"כ אופיר כץ (הליכוד) כי אינה רואה את עצמה מחויבת למשמעת הקואליציונית וכי תצביע כראות עיניה במליאה.

נזכיר כי הכנסת נמצאת בפגרה ודיוני מליאה, אם יתקיימו, יהיו דיונים מיוחדים בלבד. מאידך, הדיונים בוועדות מתקיימים גם בפגרה והודעת עוצמה יהודית יכולה לכאורה להפריע להנהלת הקואליציה בהצבעות בוועדות.

ברקע ההודעה של עצמה יהודית, החלטתן של הסיעות החרדיות לא לתמוך בהעברת הרשות לאכיפת מקרקעין לידי המשרד לביטחון לאומי, כלומר, לידיו של יו"ר עוצמה יהודית, השר איתמר בן גביר. בן גביר דרש את הרשות במסגרת ההסכם הקואליציוני. דרש וקיבל אך הדבר לא בוצע וכי הנראה אף לא יבוצע בעתיד הקרוב.

הרשות לאכיפת מקרקעין היא יחידה במשרד האוצר שתפקידה לאכוף את חוקי התכנון והבנייה. אולי זה מסביר את ההתנגדות העזה של המפלגות הערביות להעברת הרשות למשרד לביטחון לאומי. וככל הנראה, מסביר גם את הדיל שנרקם לכאורה עם המפלגות החרדיות לפיו יתמכו הערביות בחוק הגיוס תמורת "תקיעת" העברת הרשות לידי שר מעוצמה יהודית.

לפני כשבוע קיבלה הממשלה הצעת מחליטים לפיה תועבר סוף־סוף הרשות לאחריות המשרד לביטחון לאומי. בהודעת עוצמה יהודית שפורסמה היום (שני), נכתב: "הדיל שנרקם בין המפלגות הערביות למפלגות החרדיות על עיכוב העברת הרשות לאכיפת מקרקעין תמורת תמיכתם בחוק הגיוס יפגע באופן ישיר במאמצי האכיפה בנגב".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *