השר דיכטר: לא הצלחתי להשיג פגישה עם שר האוצר לא בטלפון ולא בהודעה

בדיון בכנסת הציגו השר, סגנו ומנכ"ל משרדו תמונת התנהלות עגומה למדי של משרד האוצר. באוצר הגיבו: להאשמות אין שום שחר

ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום (שלישי) לישיבה מיוחדת שעסקה בקיצוץ תקציב משרד החקלאות והשלכותיו.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), אמר שלא מדובר בבעיה תקציבית, אלא בבעיה של האוצר למצוא את הדרך לאפשר למשרד החקלאות לבצע את משימותיו הבסיסיות אחרי התקציב המקוצץ של 2023. מנכ"ל משרדו, אורן לביא, ציין כי הקיצוץ בתקציב 2024 עומד על 300 מיליון שקל.

בפתח הישיבה אמר דיכטר: "הבקשה שלנו היא לא לדון על התקציב, אלא על הכספים ששייכים למשרד החקלאות וחונים במשרד החקלאות, ויושב עליהם קוד של האוצר שעד שאתה לא מקבל אותו אי אפשר לגעת בכסף. אלה סכומים רציניים מאוד, קשה להשיג אותם, לא הצלחתי להשיג פגישה עם שר האוצר לא בטלפון ולא בהודעה ולא בניסיון לתאם בין הלשכות".

סגן הממונה על התקציבים באוצר, כפיר בטט, השיב: "אני מעריך את השר ואת סגן השר ולכן קשה לי וכואב לי עם חלק מהאמירות שהיו. יש כמה אמירות שנאמרו כנגדנו כולל במכתב רשמי לראש הממשלה על הונאה ורמייה אבל בסוף אנחנו סגרנו סיכום תקציבי שנתן את הסמכות למשרד החקלאות איפה הוא רוצה לקצץ בתוך המשרד".

סגן שר החקלאות, חה"כ משה אבוטבול (שס), הוסיף: "הרגשנו מרומים כי חשבנו שלכולם יקוצץ בגובה הזה וגילינו שלא". בטט התייחס לכך ואמר: "להאשמות האלה אין שום שחר". רכז כלכלה ותעשייה באגף תקציבים במשרד האוצר, גל ברנס, השיב כי רצון טוב יש, אך כסף אמיתי אין. "בסוף 300 מיליון שקל לא ייצא. אנחנו נותנים כל שנה כסף לחקלאים להשקעות. כשאנחנו בונים תקציב בצורה אחראית עושים הסתברות סטטיסטית של כמה ייצא כל שנה, לכן אין כסף בתקציב מול ה־300 מיליון ולכן הם לא תוקצבו בתקציב".

דיכטר אמר שבחוק התקציב שהוצג ב־2024 ישנם סעיפים רבים שמשמעותם סגירת משרד החקלאות. "העברת השירותים הווטרינרים והגנת הצומח למשרד הכלכלה, סגירת המחוזות, הפרטת ההדרכה, העברת המדען הראשי של משרד החקלאות מהמשרד ועוד. שר האוצר אמר באוגוסט האחרון שהוא מאמין בחקלאות ובחקלאים ושאלה הם מהיסודות החשובים למדינת ישראל. הבעיה כרגע היא לא תקציבית, אלא איך משרד האוצר מאפשר למשרד החקלאות לבצע את משימותיו הבסיסיות אחרי התקציב המקוצץ".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *