השר והשגרירה נפגשו והעובדים התאילנדים יחזרו בקרוב לישראל

בשורה למעסיקים בחקלאות ובסיעוד. שר העבודה התאילנדי הסיר את האיסור על עבודה בישראל שהוחל אחרי הטבח האיום. בקרב יגיע השר התאי לפגישה עם מקבילו הישראלי

שר העבודה יואב בן צור, נפגש אתמול (רביעי) עם שגרירת תאילנד בישראל לפגישת עבודה בעקבות החלטת שר העבודה התאילנדי לאשר שוב לעובדים תאילנדים להגיע ולעבוד בישראל במסגרת ההסכמים הבילטראליים בין תאילנד וישראל. אישור שהושעה לאחר טבח שמחת תורה בו נרצחו ונחטפו גם עובדים זרים. בהמשך החודש יגיע שר העבודה התאילנדי לישראל לפגישת עבודה ראשונה עם השר בן צור.

בפגישה השתתפו גם מנכ"ל משרד העבודה, ישראל אוזן ומאיר דוד, ראש מינהל הסדרה ואכיפה ומחלקת זכויות עובדים זרים בעבודה במשרד העבודה. על פי החלטת השר, כל עוד מוכרז מצב מלחמה, יחזרו העובדים התאילנדים לאזורים ירוקים בלבד.

שר העבודה יואב בן צור עדכן את השגרירה כי כבר הנחה את גורמי המקצוע במשרדו לתקן את התקנות בהחלטת ממשלה שמתגבשת כך שכל העובדים הזרים, גם בחקלאות, יקבלו את הפקדונות במלואן. הוא התייחס להחלטת מקבילו התאילנדי ואמר: "חזרת העובדים התאילנדים לישראל היא בשורה למשק הישראלי שמשווע לידיים עובדות. מאז מתקפת שמחת תורה אנו עסוקים במתן מענה למשק ותפקידנו לנטר את הביקושים ולספק את הצרכים כדי לתת לשוק העבודה הישראלי לפרוח ולשגשג. אני מברך על החלטת שר העבודה התאילנדי שנעתר לבקשתי לבטל את האיסור על הגעת עובדים תאילנדים ארצה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *