התושבים נקראו לחזור לעיר בשלטי ענק אבל הרכבת לשדרות עדיין לא פועלת

"את התקציב אפשר לקחת ממנהלת תקומה". ועדת הכלכלה של הכנסת קראה לממשלה לסיים בהקדם את עבודות המיגון לרכבת לשדרות

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חה"כ דוד ביטן (הליכוד), קיימה היום דיון מהיר בנושא מיגון הרכבת לשדרות. בדיון התברר שמשרד הביטחון היה אמור לקבל תקציב למיגון הרכבת, אך נציג הצבא לא יכול היה להתייחס לנושא המימון.

על רקע זה קרא ביטן לממן את המיגון מתקציב מנהלת תקומה ולהעבירו לרכבת, לביצוע מהיר. חה"כ שיזם את הדיון, אברהם בצלאל (שס) אמר כי במשרד התחבורה אומרים שמשרד הביטחון צריך למגן, ובמשרד הביטחון מפנים חזרה למשרד התחבורה וחוזר חלילה. "האם זה המסר שלנו לתושבי הדרום? מה אם לא הרכבת יביא לחיבור של הפריפריה למרכז?", תהה בצלאל.

חה"כ דבי ביטון (יש עתיד), בעצמה תושבת שדרות, תהתה איך לא חשבו שצריך חומה עד ה־6 באוקטובר, ואיך אמרו לתושבי העיר והאזור שאפשר לחזור כיום לשדרות אבל השביתו להם את הרכבת לאשקלון ותל אביב. היא הוסיפה ואמרה שיש למגן את הרכבת וצריך לתת לתושבים להחליט אם הם עולים על הרכבת או בוחרים לנסוע בכביש, שגם הוא חשוף לאיום נ"ט.

דעה רעננה ושפויה השמיע חה"כ עודד פורר (ישראל ביתנו). לדבריו אנחנו עדיין שבויים בתפיסות העולם של ה־‏6 באוקטובר. "הפתיחה מתעכבת בשל הצורך בחומה שתגן על המסילה. חומה שעלותה כ־820 מיליון שקל – וזה אומר שאנחנו נמצאים עדיין ב-6 באוקטובר. ברחובות יש תחנת רכבת ואין חומה שמגינה מירי נ"ט, אם גם אחרי ה־7 באוקטובר נידרש להקים חומות בשדרות, סימן שלא למדנו כלום. לא נוכל למגן את עצמנו לדעת, אחרת לא נעשה מה שצריך מבחינת חיסול האיום".

חה"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) הצטרף לדברי פורר ואמר שצריך לשנות קונספציה. "חלאס עם המיגונים. אפשרנו לצבא לסמוך על הגנה אבל די עם הגנות, אם נתמגן נשים שוב את הצבא באזור הנוחות".

ביטן סיכם את הדיון ואמר: "הוועדה סבורה שיש לסיים את העבודות, כולל המיגון, בהקדם, על מנת לחבר את שדרות למרכז. הוועדה סבורה שצריך למצוא לכך תקציב, ולא פוסלת שימוש בתקציב מנהלת תקומה, והביצוע והתכנון צריכים להיות בידי הרכבת ולא בידי משרד הביטחון".​

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *