זה מה שקרה השבוע בכנסת: תקציב, יוקר מחיה, חטופים, אונר"א ושב"חים

הכנסת עסקה השבוע בעדכון תקציב המדינה לשנת 2024 בעקבות הוצאות המלחמה, ודאגה לשכרם של החטופים

אז מה קרה השבוע בכנסת?

תקציב: מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק תקציב נוסף לשנת הכספים 2024. מגבלת ההוצאה הממשלתית לשנה זו תעמוד על 584.1 מיליארד שקלים.

חטופים: ועדת העבודה והרווחה אישרה את פרטי ההסכם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי המעניק תגמול חודשי "חלף שכר" לחטופים. על פי ההסכם, חטופים יהיו זכאים לתגמול חודשי שיהווה תחליף לשכרם. גובה כל מענק ינוע בין 7,000 שקלים ל־49 אלף בחודש.

קיצוץ: הוועדה המשותפת לוועדת הכספים ולוועדת הכנסת אישרה את הקיצוץ בתקציב הכנסת לשנת 2024. במסגרת התקציב המעודכן לשנה זו, אישרה הוועדה בראשות חה"כ אופיר כץ (הליכוד) כי תקציב הכנסת יעמוד על 992.1 מיליון שקלים. מדובר בקיצוץ של 121 מיליון שקלים מהתקציב השנתי.

מע"מ: מליאת הכנסת אישרה את הצעות ההחלטה בדבר צו מס ערך מוסף. החל מה־1 בינואר 2025 יעלה שיעור המע"מ באחוז אחד, כך שהמס על עסקה בישראל ועל יבוא טובין יעמוד על 18% במקום 17% כיום.

פיצויים: מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק לפיצוי קורבנות טרור. במסגרתו יתאפשר לנפגעי טרור ומשפחותיהם להגיש תביעות נזיקין נגד מי שנותן שכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור ולקבל פיצויים. כלומר, אפשר יהיה לתבוע את רשות הטרור מרמאלל-ה.

יוקר המחייה: ועדת הכלכלה החלה להכין לקריאה ראשונה את הצעת החוק של היו"ר חה"כ דוד ביטן (הליכוד). לפי הצעת החוק, עוסקים שיעלו מחירי שירותים ומוצרים חיוניים באופן חריג בתקופת חירום, יחשבו לכאלה שביצעו השפעה בלתי הוגנת לפי חוק הגנת הצרכן וניתן יהיה להטיל עליהם קנסות.

שב"חים: הוועדה לביטחון לאומי החלה בהכנה לקריאה ראשונה את תיקון הצעת חוק הכניסה לישראל. על פי ההצעה תוחמר הענישה בגין ביצוע עבירות הסעה, העסקה והלנה של שוהים בלתי חוקיים.

אונר"א: יושב ראש הכנסת, חה"כ אמיר אוחנה (הליכוד) נפגש בלשכתו עם חברי פרלמנט מאוסטרליה והדגיש: "אונר"א חינך את מבצעי הטבח – משהו חדש חייב לקום תחתיו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *