זעם על הבדיקות המהירות: התוצאה האכזרית תהיה טעויות רבות בזיהוי הנגיף

לבצע בדיקות אך ורק דרך קופות החולים. זו הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לקטוע את שרשרת ההדבקה. פענוח בדיקות הקורונה אינו תרגיל בהתעמלות אמנותית. צ'יק צ'ק וגמרנו. דרך הקופות, התשובות איכותיות ומהימנות, וניתנות תוך פחות מ- 24 שעות".

"לא די בכך שבדיקות האנטיגן המהירות אינן מהימנות, הן גם תתבצענה בלי נוכחות, בלי הדרכה ובלי פיקוח של עובדי מעבדות בכירים. במקום לקטוע את שרשרת ההדבקה, התוצאה האכזרית תהיה: טעויות רבות בזיהוי נגיף הקורונה, ובהפוך על הפוך, סיוע להתפשטות המגיפה בארץ"!, כועסת אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, בעקבות ההודעה על השקת הבדיקות המהירות של נגיף הקורונה, בפריסה ארצית, החל ממחר.

לדבריה: "זו שערורייה לפתוח את מתחמי הבדיקות המהירות. אין לסמוך עליהן. אלה לא בדיקות מהימנות, והפענוח שלהן אף נעשה ללא פיקוח מסודר של אנשי המקצוע. אני קוראת לציבור לבצע בדיקות אך ורק דרך קופות החולים. זו הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לקטוע את שרשרת ההדבקה. פענוח בדיקות הקורונה אינו תרגיל בהתעמלות אמנותית. צ'יק צ'ק וגמרנו. דרך הקופות, התשובות איכותיות ומהימנות, וניתנות תוך פחות מ- 24 שעות".

אדמון מוסיפה: "כבר שנה וחצי שמשרד הבריאות מנהל את בדיקות הקורונה כאילו זה משחק שכונתי. בחוסר שקיפות, באימפולסיביות, בלי לערב את אנשי המקצוע. שנה וחצי של המגיפה הנוראה בתולדות המדינה, ולא כונסה אפילו לא פעם אחת 'מועצת המעבדות', הגוף שתפקידו לייעץ למשרד בתחום, אין ולו נציג אחד למעבדות בקבינט המקצועי, המייעץ למשרד, לצד הרופאים הרבים. המשרד, לאורך השנה וחצי האחרונות מקבל החלטות על סמך שיקולים לא רציונליים ולא מקצועיים, ולכן רשימת הפשלות אינסופית".

רק בשבוע האחרון, בוועדת הבריאות בכנסת, בראשות *ח"כ אפרת רייטן*, סוכל ניסיון של מנהלת אגף המעבדות במשרד הבריאות, ד"ר רות ישי, לעשות תיקונים מרחיקי לכת 'בתקנות בריאות העם', במטרה להקל על הרגולציה של מתחמי בדיקות האנטיגן המהירות.
הכוונה הייתה לאפשר במסגרת 'תקנות בריאות העם' הכנסת אנשי מקצועות רפואה שונים למעבדות הפרטיות, למרות, שאינם יודעים, אינם מוסמכים, ואינם רשאים, עד היום, לעסוק בבדיקות מעבדה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *