חב"ד באבל: האיש שליווה את שלוחי חב"ד בעולם הלך לעולמו בגיל 75

מניו יורק הגיעה אמש בשעת לילה מאוחרת הידיעה על פטירתו של הרב משה יהודה קוטלרסקי, סגן יו"ר המרכז לענייני חינוך שהיה אחראי על אלפי שלוחי חב"ד בעולם

האיש שמאחורי שלוחי חב"ד בעולם בעשורים האחרונים הלך אמש (אור לרביעי) לעולמו, לאחר מחלה קשה.

הרב משה יהודה קוטרלסקי, סגן יושב ראש המרכז לענייני חינוך ויושב ראש כינוס השלוחים העולמי של חב"ד, היה אמור לחגוג בעוד יומיים את יום הולדתו ה־75, אך השיב אמש את נשמתו ליוצרה לאחר שהתמודד בשנים האחרונות עם המחלה ההיא.

הרב קוטלרסקי היה הרוח החיה מאחורי כינוס השלוחים העולמי (וכינוסי שלוחים אזוריים ברחבי העולם) שמתקיים מידי שנה במרכז חב"ד העולמי בברוקלין. הוא ליווה מאות שלוחים חדשים לאורך השנים והיה יד ימינם של אלפי השלוחים שפועלים היום ברוב מדינות העולם. בזכותו קמו אין ספור בתי חב"ד בעולם.

את עבודתו במרכז לענייני חינוך (המל"ח) שאחראי על כל השלוחים בעולם, החל לאחר נישואיו והיה מעורב ביוזמת "מרכז שליחות", פרויקט הפצה וקירוב יהודים שהחל הרבי מליובאוויטש בשנים מוקדמות. במשך השנים זכה הרב קוטלרסקי להדרכות רבות מהרבי ואף נשלח לקהילות יהודיות קטנות במקומות נדחים כדי לעמוד על צורכיהן בגשמיות וברוחניות וליצור תשתית לשלוחים שיגיעו לפעול עבור אותן קהילות.

הותיר אחריו את זוגתו וילדיו ייבדל"א. רוב בניו ובנותיו מכהנים בעצמם כשלוחי הרבי מליובאוויטש בנקודות שונות בארצות הברית. יהי זכרו ברוך. ת.נ.צ.ב.ה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *