חוק הגיוס עמד במוקד פגישתם של האדמו"ר מצאנז והגר"מ שטרנבוך

כ"ק האדמו"ר מצאנז בא לדירת הנופש בה שוהה ראב"ד העדה"ח מטעמי בריאות והשניים שוחחו בלבביות

כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א ערך אתמול (שני) ביקור מיוחד אצל הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א, ששוהה בימים אלו בדירת נופש בקרית צאנז בנתניה. הראב"ד קיבל את האדמו"ר בחצר אכסנייתו ובמקום התפתח שיח זכרונות הוד מימי קדם.

במרכז השיחה עמד העניין הבוער שעל הפרק – חוק הגיוס. בסיומה העלה האדמו"ר מצאנז שאלות הלכתיות על מנהגי ישראל בחג הפסח, ולאחר שקיבל הכרעות הלכתיות מפיו של הראב"ד, נפרד ממנו לשלום. להלן תמליל חלקי של שיחת הקודש בין הראב"ד וכ"ק האדמו"ר מצאנז:

כ"ק האדמו"ר מצאנז: שלום עליכם, איך הרב מרגיש?

הראב"ד שליט"א: ברוך ה'. הרופא אומר שזה טוב להיות כאן. העיקר שהקב"ה ירחם עלינו ויציל אותנו מהגזירות.

כ"ק האדמו"ר מצאנז: אוי אוי אוי, מה נאמר. תמיד היו בעם ישראל רשעים, גם בזמן חורבן ירושלים היו בריונים… אבל האמת היא שהתורה לא תפשוט רגל.

הראב"ד שליט"א: זה נכון שהתורה ח"ו לא תפשוט רגל. אבל מי יכול להציל אותנו? רק שבט לוי שלא נתנו נזם לעגל.

כ"ק האדמו"ר מצאנז: כבר לפני חמישים שנה הם חשבו שלא יישארו 'ערלאכע יידן' ולא יהיו ישיבות, אבל ברוך ה' לא עלה בידם, וברוך ה' יש היום הרבה ישיבות ו'עארלאכע יידן'.

הראב"ד שליט"א: סיפר לי האדמו"ר הרה"ק בעל ה"כנסת מרדכי" מסדיגורא זצ"ל שפגש בכנסייה הגדולה במריבאנד את הגה"ק רבי אלחנן וסרמן זצ"ל, וסיפר לו שהוא עומד לנוסע לארץ ישראל להשתקע בה, ובדעתו לגור בתל אביב. נחרד הגה"ק ר' אלחנן ואמר לו 'אני בשום אופן לא הייתי יכול להיות בתל אביב. שאינני מסוגל לראות חילולי שבת'. והשיב לו האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל: 'ואני נוסע להפוך את המחללי שבת לשומרי שבת'. והוסיף: 'ואתם עוד תראו שאני צודק'. הם לא יוכלו לגייס אותנו בכפיה, הם מחפשים רק סיוע מבפנים.

כ"ק האדמו"ר מצאנז: הם באמת לא יכולים להזיק לנו.

הראב"ד שליט"א: הלוואי. יותר מזה לא צריך לבקש. שהם יהיו בשקט ולא יזיקו לנו.

כ"ק האדמו"ר מצאנז: כ"ק אאמו"ר בעל ה'שפע חיים' זי"ע היה אומר שכל עוד שהרשעים גוזרים רק גזירה אחת נגד התורה רח"ל, אז יש סכנה גדולה, אבל אם הם גוזרים לאבד את כל התורה כולה, וכמו 'לבן ביקש לעקור את הכל', אז אין מה לפחד מהם, כי אז מובטחנו שלא תשתכח תורה מפי זרעו.


צילומים: שוקי לרר

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חילול השבת גרם לשבי, עד שיתגלה היחוד.

    אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. הָשֵׁב שְׁבוּתֵנוּ וְרַחֲמֵנוּ, וְזֶה שַׁבָּת שֶׁנַּעֲשָׂה שְבִית, לָמָּה? אֶלָּא לְפִי שֶׁהִכְנִיסוּ יוֹ"ד זֶה אֶל הֶחָלָל שֶׁלָּהּ שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ, "מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת" וְנַעֲשָׂה שְבִית, מִיָּד "הָלְכוּ שְׁבִי לִפְנֵי צָר", וְנֶאֱמַר בְּאוֹתוֹ הַזְּמַן, "אָז תִּרְצֶה הָאָרֶץ אֶת שַׁבְּתֹתֶיהָ כֹּל יְמֵי הָשַּׁמָּה תִּשְׁבֹּת". וְעִם כָּל זֶה בִּזְמַן שֶׁיִּחוּד שֶׁלְּךָ יִתְגַּלֶּה הֲרֵי הַכֹּל יִתְתַּקַּן, שֶׁהֲרֵי אוֹתוֹ שֶׁנִּכְנָס שָׁם יִשָּׁאֵר מְשֻׁעְבָּד וּכְתִיב "בַּאֲשֶׁר כָּרַע שָׁם נָפַל שָׁדוּד", וְלֹא יֵצֵא מִשָּׁם…. אֶלָּא בּוֹ "וְעָמְדוּ זָרִים וְרָעוּ צֹאנְכֶם", וְזֶה תּוֹסֶפֶת מֵחוֹל עַל הַקֹּדֶשׁ, בּוֹ, "וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר ה' אֶל בֵּית אֱלֹהֵי יַעֲקֹב" דַּיְקָא, הַדָּא הוּא דִכְתִיב "שַׁבְתָּ שְׁבִית יַעֲקֹב".

    רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים. לְיִחוּדְךָ אָנוּ מְקַוִּים בֶּאֱמֶת גַּלֵּה לָנוּ יִחוּדְךָ וְיַחְזְרוּ כָּל רַע לְטוֹב וְנִשְׂמַח בְּךָ, לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי ה'.

    לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהוָֹה. |
    הגב