חכם משכנתאות מסבירים: מהו איחוד הלוואות ולמי זה כדאי?

במאמר שלפניכם תוכלו להבין מהו בדיוק איחוד הלוואות, למי פעולה כזאת מתאימה, מתי כדאי לעשות איחוד הלוואות ומיהם הגופים המציעים את האפשרות הזאת

אם יש לכם הרבה הלוואות פתוחות הגובות מכם לא מעט תשלומי ריבית מדי חודש, דעו שיש מהלך שעשוי להקל עליכם את תהליך התשלום החודשי. המהלך הזה נקרא איחוד הלוואות, והוא פעולה שבאופן מפתיע הרבה מאוד ישראלים פשוט לא מכירים. במאמר שלפניכם תוכלו להבין מהו בדיוק איחוד הלוואות, למי פעולה כזאת מתאימה, מתי כדאי לעשות איחוד הלוואות ומיהם הגופים המציעים את האפשרות הזאת.

מהו איחוד הלוואות?

כדי להבין מה זה בדיוק איחוד הלוואות, חברת חכם משכנתאות העוסקת בין היתר באפיק הזה תסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת.

איחוד הלוואות הוא בעצם הלוואה חדשה, גדולה וארוכת טווח שבאמצעותה הלקוחות סוגרים את כל ההלוואות הקטנות שיש למשק הבית. כלומר כל ההלוואות קצרות הטווח ובעלות ההחזר החודשי הגבוה נפרעות באמצעות הלוואה אחת מרוכזת שההחזר החודשי שלה מותאם לצרכים של הלקוחות וליכולת ההחזר החודשי שלהם.

ברוב המקרים כאשר עושים איחוד הלוואות מומלץ בהחלט לוודא שסוגרים את כל ההתחייבויות, גם אלו בכרטיסי האשראי וגם את המינוס בבנק. למעשה זוהי העברה של החוב מכל מקורות ההלוואה למקור אחד ויחיד שלו משלמים החזר חודשי בסכום נוח.

למי איחוד הלוואות יכול להתאים?

איחוד הלוואות הוא צעד שיכול להתאים בעיקר למי שמתקשה לעמוד בכל ההתחייבויות החודשיות. אצל הרבה משפחות בישראל ריבוי ההלוואות מביא לתזרים שלילי של משק הבית, וכאשר נכנסות המשכורות הן אינן מכסות את ההתחייבויות על ההלוואות ואת שאר ההוצאות של משק הבית.

איחוד הלוואות הוא צעד שבכוחו להקטין את ההחזר החודשי על ידי הארכת תקופת ההלוואה ובכך לייצר תזרים חיובי למשפחה. אם משק הבית מצליח להתמודד עם כל ההלוואות, אפשר לשקול את הצעד ולא חובה לעשות אותו.

מתי לא כדאי לעשות איחוד הלוואות?

במשקי בית המרגישים שהכול בשליטה, כשיש כמה הלוואות אפילו אבל הן משולמות כנדרש ללא איחורים ואינן מכבידות על משק הבית, או אם הפעילות הכלכלית של הבית בסך הכול יציבה והכול כשורה, לא חייבים לעשות איחוד הלוואות משום שאין בו בהכרח תועלת ישירה ומיידית.

אילו גופים מאפשרים ללקוחות לעשות איחוד הלוואות?

המהלך של איחוד משכנתאות תלוי במידה רבה בגופים שמהם לקחתם את ההלוואה מלכתחילה. המומחים של חכם משכנתאות מסבירים שבמקרים רבים צריך לאחד כוחות ולפנות לכמה גופים במקביל כדי לעשות איחוד הלוואות:

  • בנקים – הבנקים נמצאים בראש הרשימה. ברוב המקרים הם יבקשו להעביר את פעילות העובר ושב אליהם כדי לראות שאין חובות בבנקים אחרים. יש בנקים שלא ידרשו העברה של כלל הפעילות אליהם אבל הם כאלו שבדרך כלל יציעו תנאי הלוואה יקרים יותר
  • חברות כרטיסי אשראי – חברות האשראי השונות מעמידות הלוואות לרשות הלקוחות שלהן ומאפשרות לעשות איחוד הלוואות
  • הלוואה חברתית וגופים חוץ בנקאיים – יש כל מיני פלטפורמות של הלוואה חברתית וגופים נותני אשראי כמו קרנות משקיעים וכדומה המציעים איחוד הלוואות

היעזרו במומחים של חכם משכנתאות

חכם משכנתאות היא חברה ותיקה העוסקת זה שנים רבות בייעוץ ובליווי של לקוחות אל מול הבנקים וגופים מממנים אחרים. החברה מסייעת בתהליך של קבלת משכנתא מהגורמים המלווים השונים ועוזרים באופן כללי בכל שלב שבו יש צורך לקחת הלוואה מכל סוג.

מי שיפנה לגופים כמו בנקים וחברות אשראי בעצמו ללא ידע מקדים עלול לקבל תנאים לא משתלמים, וכאן הידע והניסיון של יועצי המשכנתאות בא לידי ביטוי.

איחוד הלוואות יכול להיות צעד מצוין למשפחות בתנאי שעושים אותו בצורה חכמה ומסודרת עם ליווי מקצועי של מומחים בתחום.

סיכום

איחוד הלוואות יכול להיות צעד טוב למי שמתקשה לעמוד בכל ההתחייבויות הקיימות שלו, ובאמצעות הלוואה חדשה בתנאים נוחים לכסות את כל ההתחייבויות הקודמות ולרכז אותן למקום אחד. מומלץ להיעזר בשירות של יועצי משכנתאות מקצוענים כדי לעבור את התהליך בצורה חלקה ולקבל תנאים משתלמים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *