ח"כ מקלב: "תהליך בדיקות הקורונה הם הכשל הקולוסלי הגדול ביותר שהיה בניהול המשבר"

"אנשים מתעלמים מתסמינים בגלל הפחד של ההתנהלות הלא-יעילה"

ח"כ אורי מקלב קרא אמש בנאום שנשא בפני מליאת הכנסת למשרד הבריאות לתגבר את בדיקות הקורונה וזירוז התשובות לנבדקים זאת על רקע הפרסומים על הפסקת מתחמי הבדיקה והעברת הבדיקות לקופות החולים, "יש דברים שאנחנו יכולים כבר היום לשפר, מכל המכלול והאירוע הגדול של נגיף הקורונה, הכשל הקולוסלי ביותר היה נושא הבדיקות" אמר ח"כ אורי מקלב.

"לבדיקות יש משמעויות, המשיך הרב מקלב והסביר, אלו לא רק מספר הבדיקות – אלא משך הזמן עד שמקבלים את הבדיקה הראשונה. אח"כ עד שמקבלים תשובה בינתיים, עוברים אנשים שחיים באותו בית, ולא צריכים להיכנס לבידוד, בינתיים בני הבית שלו חופשיים, בנוסף אילו שנמצאו שליליים, ולא מקבלים את התשובות. נמצאים בבתי מלון שלא לצורך, או בהסגר בבתים ולא יוצאים לעבודה".

ח"כ מקלב ציטט מקטע ממאמר בעיתון המודיע, 'חלם זה פה' – בן-אדם אחד מתאר משפחה עם שלושה ילדים, שגרים במרתף ונמצאים כבר שישה שבועות בתהליך שלא יכולים להשתחרר בגלל הבדיקה, "אין ספק שיש עוד הרבה דברים שאפשר לשפר את המצב. – גם עכשיו לא מאוחר. השיפור בבדיקות לא רק שיועיל, אלא אף יגרום לכך שאנשים יבקשו בדיקות, ולא יתעלמו מכל מיני תסמינים בגלל הפחד של ההתנהלות הלא-יעילה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *