חנוך דאום בפניה מרגשת לאחיו החרדים בעקבות האסון בכינרת

דגש לאחי החרדים שברוך ה׳ מטיילים בימים האלה ונהנים מהארץ היפה: אנא שמרו נפשכם. לא כהתנשאות חלילה אלא באמת מתוך דאגה

איש התקשורת ואושיית הרשת חנוך דאום, מתייחס למקרי הטביעה הרבים בשבוע האחרון עם דגש לטרגדיה שאירעה בצפון במהלכה מרדכי שלזינגר צעיר חרדי טבע למוות בכנרת.

"יהי זכרו ברוך. זה באמת עצוב כל כך, לא מכיר את המקרה אבל אני חש חובה לכתוב משהו כללי יותר, בבחינת לא תעמוד על דם רעך. כשהייתי ילד טבעו שני חרדים בכינרת ומשפחתו התארחה אצלנו בזמן החיפושים. אני חושב שהמקרה הטראגי ההוא שרט אותי, גרם לי לרגישות יתירה".

דאום מפרסם כללים לרחיצה בטוחה בכנרת: "אינני איש מקצוע או הצלה, אבל כמי ששוחה המון בכינרת וגדל בנחלי הגולן, זו קריאה לכולם אבל בדגש לאחי החרדים שברוך ה׳ מטיילים בימים האלה ונהנים מהארץ היפה: אנא שמרו נפשכם. לא כהתנשאות חלילה אלא באמת מתוך דאגה, הנה שלוש נקודות קצרות וחשובות. ראשית, הדבר הבסיסי: מי שלא יודע לשחות שלא יכנס למים, בוודאי לא העמוקים.

"דבר שני: צריך להכיר בזה שכניסה עם בגדים מקשה על השחיה. אני מבין (ומכבד) את מגבלת הצניעות, אבל יש בגדים ארוכים שמתאימים לרחצה ויש כאלה שלא. דבר אחרון: אני מבין את הרצון להכנס במקומות שאין בהם רוחצים נוספים, גדלתי ככה, אבל זה דורש מידה כפולה ומכופלת של זהירות".

"הכינרת נפלאה. היא אהבת חיי. אבל צריך להכיר אותה. את השעות שלה. את הרוחות של הצהריים המאוחרים. גם בנחלים צריך לדעת להתנהל. לקחת מספיק מים לעליה, ללכת במקומות המסומנים, לא בכל מקום לקפוץ וכו׳ זה כל כך כיף לראות אתכם בבין הזמנים נהנים וצוברים כוחות לאלול, אבל בואו נעבור את הקיץ בשלום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *