טעינת רכב חשמלי – טיפים למיקסום האנרגיה של הסוללה

יש לכם רכב חשמלי? חוגגים על הטסלה החדשה? המאמר הזה מיועד בדיוק עבורכם

יש לכם רכב חשמלי? חוגגים על הטסלה החדשה? בטוח שאתם מרגישים בשינוי הדרמטי שבמעבר מנהיגה ברכב סטנדרטי למעבר לנהיגה על רכב חשמלי. מכונית חשמלית מעניקה חוויית נהיגה ונסיעה ברמה הרבה יותר גבוהה מזו של רכב רגיל.

העוצמה של רכב חשמלי היא גם בשקט שלו: הנסיעה עצמה שקטה, לא שומעים מנוע, כמעט כמו בחוויית-טיסה. האנרגיה החשמלית היא בעלת נצילות מאוד גבוהה וזיקה לאיכות הסביבה – אנרגיה ירוקה שתוכננה מראש לכך שתפטור לעולם את בעיית זיהום האוויר (מרכבים שפולטים גז ובנזין) ותסב מינימום נזק לסביבה.

איך שומרים על האנרגיה הנקייה ואיך ממקסמים את עוצמתה?

יש כמה דרכים שיכולות לסייע במיקסום עוצמת הסוללה של הרכב החשמלי שלכם: כך למשל, אם יש לכם אפשרות כדאי לכם להחנות את הרכב במיקום שלא יהיה חם מדי ולא קר מדי. טמפרטורה מאוזנת שומרת על עוצמת הסוללה גם במצב שהאוטו לא בנסיעה.

האם טעינה מהירה שומרת על הסוללה?

מה עדיף, להמתין כמעט עד שהסוללה נגמרת, ורק אז להטעין אותה? האם יש משמעות לטעינה מהירה מול טעינה רגילה מבחינת שמירה על אורך חיי הסוללה? לפי בעלי מקצוע שמבינים עניין מומלץ לשמור על רמת סוללה טעונה בין 30-80% אחוזי טעינה. כל רמת-ביניים בטווח הזה שומרת יותר ביעילות על אורך החיים של הסוללה כשמטעינים אותה מחדש.

אם אתם קונים עמדת טעינה ביתית, אז תדעו שעמדת טעינה AC שומרת יותר ביעילות על הסוללה, דווקא משום שהטעינה שלה היא לא סופר-מהירה, אלא אורכת בין 4-8 שעות (תלוי בעמדה הספציפית) ויכולה להתבצע במהלך הלילה. קצב טעינה איטי יותר דווקא שומר טוב יותר לואורך זמן על הסוללה.

שמירה על נצילות מקסימלית של עמדת הטעינה והסוללה

לפני הכל, חשוב לדעת שעמדת טעינה לרכב חשמלי מספקת חשמל בקצב טעינה שנע בין 3 קילוואט ל- 22 קילוואט (בהתאם לקיבולת המטען של הרכב, לאיכות העמדה ולמאפייניה).

כדי לוודא יעילות אנרגטית מקסימלית, כדאי לוודא שעמדת הטעינה היא בעלת תקן IP65 להגנה מפני נזקי טבע, שיש לה מנגנון הגנת טמפרטורות, הגנה על זרם-יתר, הגנת זליגת זרם ישיר והגנת ניתוק הארקה. כל הפרמטרים האלה מסייעים גם לבטיחות וגם למיקסום האנרגיה שעמדת הטעינה מספקת.

במרבית הרכבים החשמליים מנגנון הסוללה נמצא בחלק התחתון של הרכב, באזור של בסיס הגלגלים. כמו כן, בכל רכב חשמלי יש גם שקע-טעינה וממיר (onboard charger) שהוא האביזר שמשפיע על קצב טעינת הסוללה. כלומר: קצב הטעינה של רכב חשמלי נקבע גם בהתאם להספק של הממיר (של הסוללה) והרכב בעצם יכול להיטען רק על פי מה שהממיר מאפשר לו בפועל. מכאן חשוב שתדעו מראש מהו הספק-הטעינה של הממיר שלכם, ולא רק מהי קיבולת הסוללה שלכם.

טעינת רכב חשמלי בעמדת טעינה DC

עמדת טעינה DC בעצם כאילו 'עוקפת' את השימוש בממיר של הסוללה ומטעינה את הרכב ללא ממיר. בעמדת טעינה DC העמדה עצמה מתחברת ישירות לשקע של הרכב (באמצעות כבל הטעינה) ובאמצעותו מועבר החשמל ישירות לסוללת הרכב (לטעינה ישירה) גם עמדת טעינה מהסוג הזה יעילה לטעינת הרכב, מהטעמים של תפקוד 'עוקף ממיר' ומשך טעינה זריז יחסית.

כל מידע נוסף שמעניין אתכם בעולמות של הרכב החשמלי וכל מידע שאתם זקוקים לו לגבי עמדות טעינה, תוכלו לקבל במרכז המידע

Energy2car – עמדות טעינה . כנסו >>

 Energy2car  – עמדות טעינה מרכז מידע ארצי לעמדות טעינה לרכב חשמלי – כנסו לבירור כל מידע שאתם מחפשים בקטגוריית רכב חשמלי ועמדות טעינה לרכב חשמלי בישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *