יבשת אירופה יוצאת נגד האזרחים הרוסים הפשוטים – ד"ר דרור מנור

האיחוד האירופי מתכוון לפגוע באזרח הרוסי הפוט שנוסע לאירופה ולא רק ברוסים בכירים ואוליגרכים. הרבה מברוסים הפשוטים מגיעים לצרכי פנאי, תיירות וקניות כאילו לא אכפת להם מהמלחמה. זה מרגיז את שרי האיחוד שמקפיאים את הסכם הוויזות עם רוסיה משנת 2007

ידוע לכל כי מדינות אירופה החרימו אזרחים רוסים בעמדות בכירות וכאלה שנחשבים לאוליגרכים ולבעלי הון בעקבות המלחמה המתמשכת באוקראינה. לאחרונה החליטה אירופה במהלך חסר תקדים לצאת נגד האזרחים הרוסים הפשוטים, בעיקר מהמעמד הבינוני. האיחוד האירופי החליט להכניס להקפאה הסכם שנחתם בשנת 2007 אשר אפשר הנפקת ויזות לאזרחים רוסים במהירות רבה ובעלות כספית נמוכה. מדובר בצעד חמור ומגביל במיוחד. המשמעות שלו היא שאותם אזרחים שיהיו מעוניינים בסך הכל להגיע לחופשה או לקניות במדינות האיחוד האירופי, יצרכו להתמודד עם הליך יקר ומסורבל למדי שיפגע בהם מבחינה כלכלית ויסב להם עוגמת נפש רבה.

האיחוד האירופי החליט בסוף חודש אוגוסט להקפיא את הסכם הוויזות שגיבש עם רוסיה בשנת 2007. זהו מהלך ראשון המופנה נגד האזרחים הרוסים הפשוטים באופן ישיר מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני כחצי שנה. האיחוד החליט במקרה זה החלטה פוליטית קשה ומורכבת שננקטה על ידו בלית ברירה בתגובה לתוקפנות הרוסית המתמשכת והבלתי מתפשרת באוקראינה. ההשלכות של ההחלטה הזו יהיו ייקור וסרבול רב של הליך הגשת הבקשה לוויזה עבור אזרחים רוסים שיהיו מעוניינים לבקר במדינות האיחוד האירופי.

עד כה השעה האיחוד האירופי את הסכם הנפקת הוויזות שנקבע בשנת 2007 עבור אזרחים רוסים שהם יזמים ובעלי תפקידים בכירים. ההשעיה הזו נקבעה בסמוך לפלישה הרוסית בחודש פברואר. עם זאת, אזרחים רוסים פשוטים יכלו להגיע למדינות האיחוד האירופי לצורכי נופש, קניות, פנאי, תיירות מרפא, ועוד. מה שהרגיז במיוחד את בכירי האיחוד האירופי היה העובדה שרוסים רבים הגיעו למדינות האיחוד לצורכי קניות ופנאי, כאילו לא משתוללת באוקראינה מלחמה אכזרית ועקובה מדם. על כן, הם החליטו שאי אפשר להמשיך במצב של "עסקים כרגיל", שבו הרוסים ימשיכו ליהנות מפריווילגיות שונות ביבשת אירופה. למרות זאת, הוחלט שלא להטיל חרם מוחלט על אזרחים רוסים, על מנת להשאיר דלת פתוחה לאותם אזרחים המתנגדים למלחמה באוקראינה, ואשר מנסים להימלט משלטונו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *