יוקר המחיה בישראל – הגבוה מכל מדינות ה-OECD

יוקר המחייה בישראל גבוה יותר מכל 40 המדינות החברות ב-OECD • לין: "מדינת ישראל אינה נאבקת באמת ביוקר המחייה. היא לא אימצה את תוכנית איגוד לשכות המסחר. היא ממשיכה לכוון את חיציה ליבואנים בעוד שהיבואנים הם אלה שמייצרים פה את תחרות האמת"

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, תוקף את מדיניות ממשלת ישראל בעקבות נתוני ה-OECD שפורסמו אתמול ולפיהם יוקר המחיה בישראל הוא הגבוה מבין 40 מדינות ה-OECD. "צריך להצטער מאוד על ההישג המפוקפק של ישראל בהתמודדותה השגויה בהורדת יוקר המחייה", אמר לין. "היא לא אימצה תוכנית מסודרת, מבוססת ניסיון מעשי כפי שהוגשה לה על ידי איגוד לשכות המסחר. אין התמודדות עם עלויות הנמלים המוטלות על היבוא שהיקפו מתקרב כבר ל-400 מיליארד ₪ בשנה, אין הפחתה אמיתית של עול הרגולציה ואין התמודדות עם שיטת המיסוי המטילה מס בלתי פוסק על רכיב ההתייקרות".

בהודעת האיגוד צוין, כי כבר במאי 2023 הגישה לשכת המסחר תוכנית מפורטת לראש הממשלה, המשמש גם כיו"ר הוועדה ליוקר המחייה. שום סעיף מתוכנית זו לא בוצע.

באיגוד לשכות המסחר קוראים לאמץ את תכנית האיגוד להורדת יוקר המחיה, תוכנית אותה הגיש האיגוד לראש הממשלה נתניהו, המשמש גם כיו"ר הוועדה למאבק ביוקר המחייה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *