ילדים, הורים וארוחת צהרים: כל מה שחשוב לדעת

מה עושים כדי שילדים יאכלו ארוחת צהרים מזינה ואיכותית, מבלי שהם מסוגלים להבין עד כמה זה חשוב להם בגילם? איך בוחרים מתכונים לילדים שיהיו טעימים לדור הצעיר והמתוק שבבית? ומה עושים כדי לשכנע אותם לאכול את המנה כולה ולא להעדיף חטיף מרשרש?

שוב עמלת על ארוחה בריאה ומזינה, מלאה אבות מזון, עשירה בערך תזונתי, וגם טעימה. אבל שוב נותרו הצלחות כמעט מלאות, הילדים התעופפו לחדרם עם חבילות חטיפים משום מקום, ואתם נשארתם עם אכזבה וגם עם דאגה לא קטנה.

מה עושים כדי שילדים יאכלו ארוחת צהרים מזינה ואיכותית, מבלי שהם מסוגלים להבין עד כמה זה חשוב להם בגילם? איך בוחרים מתכונים לילדים שיהיו טעימים לדור הצעיר והמתוק שבבית? ומה עושים כדי לשכנע אותם לאכול את המנה כולה ולא להעדיף חטיף מרשרש?

ארוחת צהרים בעולם הילדים

חשוב להבין את הלך החשיבה של ילד לפני שאנו באים לבחור עבורו מה לאכול בצהריים. עבור מבוגרים לארוחת צהרים יש ערך רגשי ותזונתי גבוה. אנו מבינים שארוחה חמה משביעה את הנפש של האוכל, היא יכולה להיות רגע איכותי עם הורה או בלעדיו, היא חיונית עבור התפתחותו התקינה של גופו הצעיר, ובאופן כללי גם בארוחת הצהרים של עצמנו אנו רואים חשיבות, ולא רק בשל הילדים.

לעומת זאת, עבור ילד המבלה את שעות הבוקר בגן או בבית הספר, ארוחת צהרים היא לא עניין בעל ערך מסויים, בגילו קשה לו לאמוד את הרעש הסביבתי של מקום הלימודים ואת הלחץ הכלול בו, לא תמיד הוא מכיל את הרגע המשמעותי של שהות במטבח חם עם אוכל שמישהו דאג להכין לו באהבה. כמובן שקשה לו לקחת ברצינות את חשיבות התזונה לגופו. בעולמו יש המון ילדים עם המון ממתקים, כולם מנשנשים וכולם מחייכים. הרבה מבוגרים חזקים ומוצלחים, ואפס קשר לתזונה.

אז מה עושים כדי שהם יאכלו?

קודם כל, לא נואמים, לא מחייבים, לא מטרידים, ועוד "לא תעשה" רבים מן הסוג הזה. מה כן? מתכונים לילדים יהיו פתרון הרבה יותר מוצלח. באתר פודיק של שחר חן אפשר למצוא עשרות מתכונים שנתפרו במיוחד מתוך הכרות עם מה שילדים כן אוהבים, ולא תמיד זה מה שאתם חושבים מראש.

חפשו בבלוג פודיק מתוך מגוון מתכונים לילדים מה עשוי להתאים לבית שלכם. מה שחשוב במיוחד הוא לערב את הילדים בהליך הבחירה. ילד שבחר אתמול מה יאכל היום, יאכל את הארוחה בתאבון גדול יותר. מחקרים מוכיחים שאוכל שנאכל שלא בתאבון נספג הרבה פחות בגוף האדם וממילא אפקטיבי הרבה פחות.

מתכונים לילדים שיסיימו את הצלחת

אז זהו, שאם אתם שמים מנה גדולה מדי בצלחת אתם מרגילים את הילדים שלא לסיים את המנה. עדיף לתת להם להחליט כמה לשים להם בצלחת ובאופן כללי לערב אותם בהליך ארגון האוכל מהרגע הראשון ועד האחרון.

ילדים שיהיו שותפים בקניית מוצרים למתכון שהם בחרו, בחיתוך או ערבוב, בהצצה אל הסיר בבוקר, ובבדיקה של תכולת הסיר בכניסה הביתה, סביר שיחושו יותר שותפים ושייכים למה שמתבשל בו.

חשוב לזכור שלעיתים אנו בלי כל כוונה רעה מכתיבים לילדים את חייהם, ושוכחים שיש להם את הראש והלב הפרטיים שלהם.

נתינת מקום לטעם ולסגנון האישי שלהם בבחירת צלחת, עיתוי, מקום הארוחה ומינון התפריט, בשילוב מתכונים לילדים איכותיים, בעלי ערך תזונתי, כמו שניתן למצוא בבלוג פודיק של שחר חן, יגלו לכם את הילדים מחדש בארוחת צהרים.

התניה חיובית

אם אתם תאכלו יחד איתם, תדליקו מוזיקה נעימה, ותשרו אווירה של ארוחת צהרים בבית, אט אט תתקבע בראש הילדים התניה לארוחת צהרים בשעה הקבועה. נסו שלא להתנות את האוכל בממתקים וחטיפים לאחריו, אלא לאפשר לילדים לספוג את האווירה והמסר שבין השורות והסירים, תראו שזה יעבוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *