ילד בן 12 ניצל ממוות בזכות עירנות ותושיית חבריו לכיתה

מהמרכז הרפואי שניידר נמסר: בכל מקרה של סימני שיתוק, בלבול וחוסר יכולת לדבר, יש להזעיק מיד את כוחות ההצלה

ילד בן 12 ששיחק כדורגל עם חבריו, החל לאבד את הכרתו. הילדים שהבחינו בכך, ושמו לב שהכרתו של חברם מתערפלת מיהרו להתקשר להוריו של הנער. הודות לעירנותם ותושייתם, הובהל הילד במהירות למרכז שניידר לרפואת ילדים. מה שהציל את חייו ומנע, ככל הנראה, סיבוכים אפשריים והשלכות ארוכות טווח על המשך חייו.

בשניידר אמרו כי לאחר שהצוות הרפואי במיון הבחין במצבו, הוא הועבר במהירות ל־CT ראש. שם התברר כי לקה בשבץ מוחי מדמם בשל פציעת בכלי דם מרכזי במוח. הדימום גרם להופעת קריש ולסימנים נוירולוגיים שאופייניים לשבץ. עם האבחנה הזאת הובהל הילד לחדר הצנתורים, שם עמלו על הוצאת הקריש ותיקון כלי הדם הקרוע. הילד הועבר לאישפוז בטיפול נמרץ כשהוא מטופל בנוגדי קרישה וכיום, שבוע לאחר אותו אירוע, מצבו הולך ומשתפר.

משניידר נמסר כי המסר המרכזי שחשוב לכל אחד מאיתנו לזכור, בכל גיל, הוא שבכל מקרה של סימני שיתוק, חולשה, בלבול וחוסר יכולת לדבר, יש להזעיק מיד את כוחות ההצלה ולפנות מיידית לבית הרפואה. חלון הזמן שעומד לרשות הרופאים במקרה כזה, על־מנת לטפל מבלי שייגרם נזק בלתי הפיך, הוא חלון צר ומצומצם מאוד. וככל שהטיפול יהיה מהיר יותר, כך יגדל הסיכוי להינצל ולהשתקם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *