"ישראל היא בעלת הברית הקרובה ביותר של רומניה במזרח התיכון"

ברוב עצום של 241 תומכים, מול שלושה מתנגדים, אישר הפרלמנט הרומני יום לאומי לציון ידידות וסולידריות עם ישראל

אתמול (שלישי) עבר בפרלמנט הרומני חוקק שקובע כי מידי שנה בתאריך ה־14 במאי יצוין ברומניה יום לאומי לידידות ולסולידריות עם ישראל. לפי החוק, בכל שנה בתאריך זה יתקיימו אירועים דיפלומטיים, מדיניים, תרבותיים, חברתיים ואומנותיים, שיכללו מיצגים שונים המוקדשים להיסטוריה ולחיזוק הקשרים הבילטרליים בין שתי המדינות.

עוד קובע החוק כי באותו יום יניפו מוסדות המדינה הרומנים את דגל ישראל לצד דגל רומניה וכי הפרלמנט יארגן כנס חגיגי שיוקדש כולו למען מדינת ישראל. יתרה מכך, הנציגויות הדיפלומטיות של רומניה, כמו גם רשויות השלטון המרכזי והמקומי, יארגנו אירועים בסימן היום הלאומי לידידות ולסולידריות בין רומניה לישראל.

נשיא בית הנבחרים הרומני, אלפרד רוברט סימוניס אמר לאחר אישור החוק: "שיתוף הפעולה הממושך עם מדינת ישראל, בעלת הברית הקרובה ביותר של רומניה במזרח התיכון ושותפה מהימנה בזירה העולמית, מבוסס יותר מכל על האמון והסולידריות בין המדינות. מערכת היחסים הזו היא בעלת חשיבות רבה, הן מבחינה היסטורית והן מבחינה מוסרית וסמלית. הברית הזו מבוססת על דברים שהם מעבר לאינטרסים של מדינות, לקשרים דיפלומטיים או לערכים אסטרטגיים – היא מבוססת על מסורת, על קשרי ידידות עמוקים וכבוד הדדי.

"כפי שההיסטוריה של הקהילות היהודיות ברומניה מייצגת נקודת ציון חיונית וחלק בלתי נפרד מהתרבות וההיסטוריה הלאומית שלנו, כך תמיד תמכה מדינת ישראל בארצנו ובאזרחי רומניה. החוק הזה שחוקקנו היום ייצור מסגרת מצוינת להמשך פיתוח וחיזוק הקשר שלנו עם ישראל, יחזק ויאשרר את האופי הדינמי והמיוחד של שיתוף הפעולה בין המדינות ויקדם את הערכים המשותפים שאנו חולקים. נהוג לומר שחברות אמיתית נמדדת בזמנים הקשים ביותר – ולכן כעת יותר מתמיד נדרש צעד מסוג זה".

יושב ראש הכנסת, חה"כ אמיר אוחנה (הליכוד), שנועד בזום עם עמיתיו הרומנים מיד אחרי ההצבעה על החוק, ובמעמד שבו חתמו על אישור החוק, הגיב לאישור החוק ואמר: "העובדה שהחוק עבר באופן חלק, הן בסנאט והן בבית הנבחרים, מהווה הוכחה לקשר העמוק והאותנטי בין ישראל לרומניה, שהתחיל ביום העצמאות של מדינת ישראל ב־14 במאי 1948 ונמשך עד היום. ידידותכם חיונית לנו. תמיכתם ועמידתם לצד המוסרי ייזכרו מאות שנים קדימה, וכפי שאני מודה לכם היום – מדינת ישראל תודה לכם לעד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *