כך חגגו יהודי מדינת הענק את הימים הראשונים של חג הפסח • גלריה

לצד מחמאות מהנשיא ואבטחה מוגברת על המוסדות היהודים, נערכו ברפובליקה הרוסית, מאות סדרים ציבוריים לאלפי משפחות יהודיות

כבר בערב החג, הגיעו עדכונים מכל הערים והמחוזות ברוסיה על השלמת ההיערכות וההכנות המרובות לחג, כדי לאפשר למאות אלפי יהודי רוסיה לחוג את הפסח בכל חוקיו ומשפטיו, מתוך הרחבה גשמית והבנה נפשית. כל זאת אחרי פעילות רבה של הכנת מצרכים כשרים לפסח והפצתם לכל הקהילות הרבות, יחד עם חוברות הדרכה והגדות של פסח.

פרויקט 'קמחא דפסחא' שמתקיים מדי שנה במרכז החסד היהודי שערי צדק במרכז מוסקבה, קיבל השנה תנופה גדולה. בהדרכת הרב הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, שבא אישית לפקח ולראות את החלוקה – התווספו עוד משפחות, ומוצרים רבים ואיכותיים. כשהכל נערך באופן מכובד לנותן, ובעיקר למקבלים שיצאו עם עגלות עמוסות בכל מצרכי המזון.

בבית הכנסת המרכזי מארינה רושצ'ה, נערכו מספר סדרי פסח ציבוריים, כמו גם בכל בתי חב"ד והמוסדות הרבים בכל השכונות שבבירת רוסיה. בסדרים אלה הסבו יחד כל דיכפין, מתוך חדווה וגיל, עם אבטחה שתוגברה השנה במיוחד עקב האירועים שפוקדים את העם היהודי בכל מושבותיו.

בערב החג, שעה קלה לפני מכירת החמץ של יהודי רוסיה, הגיעה אל לשכת הרב הראשי לרוסיה, הגר"ב לאזאר שליט"א, אגרת הברכה השנתית שכתב נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לכלל יהודי רוסיה. פוטין כתב בין השאר כי חג הפסח מסמל את "נצחון הצדק, נצחון הטוב", והוסיף: "עליי לציין בשביעות רצון רבה, כי הקהילה היהודית ברוסיה תורמת תרומה רבת משקל להחדרת הרב־שיח בין בני עמים שונים ודתות שונות בארצנו, נוקטת חלק פעיל בחינוך הדור הצעיר, בפרויקטים של השכלה, של חמלה ושל צדקה וחסד. כמו כן היא דואגת לשמור על הערכים הרוחניים, על ערכי המשפחה, שאין לערער אותם. פעילות זו, גדולה ומבוקשת מאוד, וראויה להערכה גבוהה במיוחד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *