כך ינציחו בחב"ד את הבחור שנהרג במבצע תפילין

"מקושר בכל"

חסידות חב"ד המומה מפטירתו הטראגית של הבחור שלום דוב בער ליפש ז"ל שנהרג ביום שישי בתאונת דרכים קטלנית בקרית מלאכי, לאחר שהיה בדרכו חזרה מהנחת תפילין ליהודים עוברים ושבים, כפי שנהג לזכות את הרבים באופן קבוע.

במוצאי שבת, התקיימה הלווייתו שיצאה מבית הכנסת המרכזי בנחלת הר חב"ד לעבר בית העלמין בקרית מלאכי, שם הוא נטמן כשהוא מותיר את משפחתו והקהילה המומים ודומעים.

דבר האסון גרם לזעזוע בקרב חסידי חב"ד בארץ ובעולם. העובדה שההרוג ז"ל חזר מהנחת תפילין ומזיכוי הרבים – גרמה לכך שרבים ביקשו לעשות חשבון נפש ולהרבות בזיכוי הרבים לעילוי נשמתו.

הרב שמעון יהודה פיזם, מנכ"ל "התאחדות החסידים" חב"ד, אומר כי "קשה מאד לעכל בשורה נוראה שכזו. נער צעיר, תמים וזך שנהרג מתוך קדושה וטהרה, לאחר שזיכה יהודים לקיים מצוות הנחת תפילין ולומר שמע ישראל. פשוט לא מובן כלל וכלל הרי שלוחי מצווה אינם ניזוקים".

"זהו ניסיון גדול. כולנו המומים ומזועזעים. התמים שלום דוב בער ז"ל היה מקפיד יחד עם חבריו בתוך אלפי תלמידי ישיבות חב"ד בכל רחבי הארץ והעולם לצאת למבצע תפילין כמצוות הרבי מליובאוויטש וכך הוא עשה רגעים בודדים לפני שחייו נגדעו בתאונה הנוראה, כאשר הוא מקושר בלב ונפש לרבי. אנו בטוחים שיהיה מליץ יושר על המשפחה, חסידי חב"ד וכלל ישראל ויפעל בשמים לזירוז הגאולה", מוסיף הרב פיזם.

לדבריו, כבר בימים הקרובים חסידות חב"ד תנציח את זכרו של ההרוג ז"ל בשורה של פעולות במוסדות החינוך ובקהילה בנחלת הר חב"ד שבקרית מלאכי ובכל רחבי הארץ.

"מתוך ההבנה כי ברור שמלמעלה רוצים מאתנו התחזקות בנושא הזה של זיכוי הרבים והכנת העם לגאולה", אומר הרב פיזם, "נפעל לעילוי נשמתו של שלום דוב בער ז"ל ברוח זו ובימים הקרובים נקדיש לזכרו את המושב שיעסוק בנושא "השליחות" בכינוס השנתי "מקושר בכל" שיתקיים ביום חמישי הקרוב במרכז הכנסים וואהל סנטר ברמת גן, שבו יישא דברים הרב יהודה ליפש, שליח הרבי מחב"ד ברמת אביב ג' שהינו משפחתו של ההרוג", מספר הרב פיזם.

צילום: מענדי קורנט

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *