כל דצריך: קשישים שמעוניינים בכך יוכלו להתארח חינם בבתי אבות בפסח

משרד הרווחה ממשיך ומרחיב את מסורת האירוח של אזרחים ותיקים בבתי אבות בישראל. האירוח כולו על חשבון המשרד

משרד הרווחה והביטחון החברתי מציע לאזרחים ותיקים אפשרות להתארח בחג הפסח ובימי חול המועד ושביעי של פסח, בבתי אבות, למשך תשעה ימים (שמונה לילות).

גם בצל מלחמת חרבות ברזל, כשאזרחים ותיקים רבים פונו מבתיהם ועדיין לא חזרו, ממשיך משרד הרווחה את היוזמה שתכליתה להפיג מעט את הבדידות של האזרחים הוותיקים בימי החג ובחול המועד.

אזרחים ותיקים שמעוניינים להתארח באחד מבתי האבות במהלך החג, יכולים לפנות ישירות למחלקה לשירותים חברתיים במקום מגוריהם או באמצעות מוקד 118 שיעביר את הפנייה למחלקה הרלוונטית להמשך טיפול וגם יוודא שהפנייה טופלה.

השהות בבתי האבות היא לתקופה של עד תשעה ימים במהלך והיא כוללת הסעה הלוך ושוב וכל זה ללא השתתפות עצמית ובמימון מלא של משרד הרווחה והביטחון החברתי. השנה, בעקבות המלחמה, נוספה האפשרות לאירוח לארוחת חג בליל הסדר בלבד והזמנה זו תקפה גם לאזרחים ותיקים שפונו למלונות.

אגב, בשנים האחרונות התארחו מאות אזרחים ותיקים בבתי אבות בחג הפסח במסגרת היוזמה שאינה חדשה. מה שאפשר להם לחגוג את החג בצוותא עם אנשים נוספים, ועל הדרך להרחיב את המעגל החברתי שלהם.

התגובות שהגיעו לאורך השנים מאלו שהתארחו בבתי האבות ברחבי הארץ היו חיוביות, וכולם ציינו שבזכות היוזמה זכו לחג טוב יותר. עתה, בתקופת המלחמה בה חייהם של אזרחים ותיקים רבים השתנו ללא היכר ורבים אף נאלצו לעזוב את בתיהם, הצורך לאפשר להם לחגוג את חג הפסח יחד עם אנשים נוספים אף גבר.

שר הרווחה יעקב מרגי (שס): "היוזמה של משרד הרווחה לארח אזרחים ותיקים בבתי אבות במהלך חג הפסח הפכה למסורת ועוגן חשוב בפעילות המשרד למען אזרחים ותיקים. גם הפסח הזה אנו דואגים שכל אזרח ותיק במדינת ישראל יוכל לחגוג סביב שולחן חג ולא יוותר לבדו. השנה מקבלת היוזמה משנה חשיבות עקב מלחמת 'חרבות ברזל', שבעקבותיה אזרחים ותיקים רבים נאלצו לעזוב את בתיהם ואיבדו את מסגרת החיים המוכרת להם ואת תחושת הקהילתיות. אירוח בבתי האבות בחג, יחד עם אזרחים ותיקים אחרים, יוכל לסייע להם רבות בהחזרת תחושת הקהילתיות, הביטחון והאחדות".

ראש מנהל אזרחים ותיקים במשרד, יריב מן: "אירוח אזרחים ותיקים בבתי האבות במהלך החגים כבר הפך אצלנו למסורת וזה לא במקרה. מדובר בנדבך חשוב מאוד במהלך השייכות שמוביל המינהל במשך כל ימות השנה בתכניות קהילתיות ומועדונים חברתיים. אנחנו שמים תשומת לב מיוחדת למצבם של אזרחים ותיקים בתקופת החגים שזאת תקופה רגישה במיוחד כשברקע מתנהלת מלחמה ואלפי אנשים מבוגרים פונו מבתיהם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *