כל מה שצריך לדעת על רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית בניתוח היא כל טעות הניתנת למניעה שעושה מנתח במהלך הניתוח, וככאלה, הן מהוות גורם מרכזי לתביעות רשלנות רפואית. רשלנות בניתוח עלולה לגרום לפציעות חמורות מאוד ואף, במקרים מסוימים, למוות. בכל פעם שמנתח מבצע רשלנות רפואית, אתם זקוקים לעורך דין מיומן שייצג אתכם ויפעל לכך שתקבלו פיצויים בגין נזקים שנגרמו לכם.

סוגי שגיאות ניתוחיות שאנו רואים

קיימים סוגים רבים של רשלנות רפואית בניתוח אך ישנם מקרים מסויימים שניתן לראות לעתים קרובות יותר:

  • גרימת נזק לעצב ולרקמת עצב.
  • רשלנות רפואית בהרדמה.
  • ביצוע חתך במקום הלא נכון.
  • השארת ציוד רפואי בתוך גופו של המטופל.
  • ניתוח בחלק הגוף הלא נכון.
  • ניתוח על המטופל הלא נכון.

מתי מתרחשת רשלנות רפואית בניתוח?

ישנן שלוש נסיבות נפוצות שבהן מתרחשת רשלנות בניתוח.

רשלנות לפני הניתוח עצמו

רשלנות יכולה להתרחש בשלבי התכנון, הרבה לפני ביצוע חתך כלשהו. טעויות אלו מעמידות בספק אם מנתח התייעץ כראוי עם המטופל. בשלב שלפני הניתוח, על מנתח לזהות את המטופל הנכון, לוודא שההיסטוריה הרפואית שלו מעודכנת, להעריך את הסיכונים של ההליך, וליידע את המטופל על חלופות וסיכונים אפשריים.

המנתח אינו הגורם האחראי היחיד בתנאים שלפני הניתוח. לרופא המרדים יש גם הזדמנות לבקר את המטופל כדי לאשר את זהותו ולענות על שאלות. רופאים מרדימים אחראים לדעת כמה הרדמה לתת למטופל. יותר מדי הרדמה עלולה להיות קטלנית, מעט מדי עלול לגרום למטופל להתעורר בטרם עת.

רשלנות רפואית במהלך הניתוח

כל מהלך בניתוח חייב להיעשות בזהירות כדי למנוע טעויות אפשריות.

המנתח בחדר הניתוח חייב להיות בעל הכשרה וניסיון לבצע את הניתוח בביטחה. זה נשמע כמו הגיון בריא, אבל יתכן שמנתח לא מוסמך יבצע ניתוח שאין לו את הכישורים או את רמת הניסיון הדרושה לביצוע הניתוח.

צוותים כירורגים צריכים להשתמש בכלים סטריליים, להשתמש בהם בזהירות ולמטרה שלשמה הם נועדו, ולהקפיד לא להשאיר אותם בתוך המטופלים. על המנתחים בכל הנסיבות, להיות ערניים, קשובים וזהירים במהלך הליכים כירורגיים.

רשלנות רפואית לאחר הניתוח

הטיפול במטופל אינו מסתיים לאחר שהוצא מחדר הניתוח. הטיפול לאחר הניתוח מתחיל זמן קצר לאחר הניתוח של המטופל, כאשר הצוות הכירורגי צריך לוודא שהמטופל חווה החלמה בטוחה לאחר ההליך שלו ונשאר נקי מזיהומים. מטופלים צריכים להיות תחת השגחה קפדנית, ואין לשחרר אותם מוקדם מדי. מנתחים חייבים גם לעקוב מעת לעת אחר המטופלים שלהם על מנת לדון בניתוח, בשלבים הבאים ומה המטופל יכול לעשות כדי להישאר בריא.

אחריות מנתח לטעויות

אם מנתח עושה טעות שגורמת לפגיעה במטופל, אותו מנתח אחראי לרשלנות רפואית. עם זאת, העובדה שמנתח טועה לא אומרת שהוא ביצע בהכרח רשלנות רפואית. על מנת לבסס אחריות, עליכם להראות כי התנהגות המנתח ירדה מרמת הטיפול הרפואי הנדרשת וכי התנהלותו של המנתח קשורה בקשר ישיר לנזק שנגרם לכם.

לדוגמה, אם מנתח מבצע פעולה רשלנית אשר לא הותירה נזק בגופו של המטופל, גם אם הפעולה עצמה תוגדר כרשלנות, עדיין לא ניתן יהיה להגיש תביעה במקרים בהם אל נגרם למטופל נזק. לעומת זאת, אם מנתח קוטע בטעות את הזרוע הימנית במקום הזרוע השמאלית אין כל ספק שמדובר בפעולה רשלנית אשר הותירה נזק עתידי אצל המטופל ולכן מקרה כזה יאפשר לכם להגיש תביעת רשלנות רפואית נגד המנתח.

לא כל שגיאה ניתוחית היא רשלנות

לא כל הטעויות הניתוחיות נחשבות לרשלנות. רוב הטעויות הניתוחיות אינן רשלנות, משום שהנזקים שנגרמו הם פשוט סיבוכים אפשריים של הניתוח. עם זאת, אם נפלה טעות במהלך הניתוח בגלל רשלנות מטעם המנתח, אז בהחלט ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית. מנתח יכול גם להיות אחראי לרשלנות אם הוא לא הצליח לפעול בצורה נכונה ובטוחה (למשל, ביצוע ניתוח ללא הרדמה מתאימה).

רשלנות מול סיבוך

אם אתם חושבים שהרופא שלכם עשה טעות, חשוב לדעת את ההבדל בין טעות רפואית לרשלנות רפואית. טעויות רפואיות תמיד קורות בבתי חולים, במרפאות ובמשרדי רופאים. הם אינם בהכרח רשלניים ולעיתים קרובות הנזקים הנגרמים הם בלתי נמנעים, לאור המורכבות של הרפואה המודרנית. רשלנות רפואית מתרחשת כאשר הרופא או ספק שירותי בריאות אחר עושים טעות שהם היו צריכים לדעת שעלולה לגרום לנזק ואינם פועלים בצורה סבירה כפי שרופא אחר בעל אותה מומחיות היה נוהג באותה סיטואציה.

הוכחה שהתרחשה רשלנות

כדי להגיש תביעה נגד רופא או איש מקצוע רפואי אחר, עליכם להוכיח שהוא או היא ביצעו רשלנות. כדי לעשות זאת, עליכם להציג את הדברים הבאים.

  • רשלנות – בראש ובראשונה, עליכם להיות מסוגלים להראות שהרופא שלכם התרשל. רשלנות פירושה שהרופא שלכם לא השתמש בסטנדרט הטיפול המצופה מרופאים אחרים במצבים דומים. זה יכול לכלול ביצוע ניתוח בחלק הגוף הלא נכון או שימוש לא נכון בכלים במהלך הניתוח.
  • סיבתיות – כדי שתזכו לפיצוי כספי בתביעת רשלנות, לא מספיק להראות שהרופא שלכם התרשל. כמו כן, עליך להראות כי הרשלנות גרמה לנזק או לפציעה. זה יכול להיות קשה מאוד עבור מטופלים המתמודדים עם בעיות ארוכות טווח כמו כאבים כרוניים או נכות עקב הפציעות שלהם. זה נכון במיוחד אם מצבם הרפואי לא היה ברור מיד לאחר ההליך שבוצע להם.
  • נזקים – לבסוף, גם אם הוכחתם רשלנות וקשר סיבתי במקרה שלכם, אתם עדיין עלול להפסיד אם אין דרך עבור שופט שנגרמו לכם נזקים בפועל.

אם נפלתם קורבן לרשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא עניין חמור שיכול להיות בעל השפעה מתמשכת על הנפגע. בנוסף לפגיעה פיזית, הנפגעים עשויים להיאלץ להתמודד גם עם קשיים כלכליים.

בעוד שרוב המנתחים מיומנים מאוד ומסורים למטופלים שלהם, תמיד קיימת אפשרות של טעויות במהלך הניתוח. אם מטופל נפגע מטעות של מנתח, הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי על פציעתו. אבל אתם צריכים לטפל בכמה דברים קודם. הבריאות שלכם היא בראש סדר העדיפויות.

  • פנו לקבלת טיפול רפואי – אם אתם סבורים שרשלנות של רופא פגעה בכם, פנו לטיפול רפואי מיד במידת הצורך.
  • פנו לעורך דין לרשלנות רפואית– אם נפגעתם מרשלנות רפואית, פנו לעורך דין מנוסה לטיפול במקרים אלו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *