כנס השידוכים של המגזר הדתי: מכת הרווקים שמדאיגה את הציבור הד"לי

בכנס הוצגו נתונים מדאיגים המדברים על למעלה מ-50 אלף רווקים בין הגילאים 25-40 במגזר הדתי לאומי, וכ-1,500 הנשארים רווקים עד גיל 40 לפחות, מידי שנה

אמש (א') התקיים כנס לרבנים ורבניות בנושא 'רווקות ושידוכים- התמודדות ופתרונות'.

למעלה מ- 250 רבנים ורבניות מכלל הקשת הציונות הדתית השתתפו הערב בכנס בנושא הרווקות והשידוכים-התמודדות ופתרונות במרכז האקדמי לב בירושלים

בכנס הוצגו נתונים מדאיגים המדברים על למעלה מ-50 אלף רווקים בין הגילאים 25-40 במגזר הדתי לאומי, וכ-1,500 הנשארים רווקים עד גיל 40 לפחות, מידי שנה.

במהלך הכנס שנערך ביוזמת 'איחוד רבני הציונות הדתית' וארגון 'שגרירים בלב', בשיתוף איגוד רבני קהילות, רבני ברקאי וארגון רבני צהר, התקיימו מספר פאנלים ודיונים במגוון נושאים הקשורים לעולם הרווקות והשידוכים במגזר הדתי לאומי.

בין הרבנים שהשתתפו בכנס היה מגוון רחב מכל קצות המגזר הדתי, וביניהם: הרב יעקב מדן, הרב זלמן מלמד, הרב יוסף צבי רימון, הרב איתמר אלדר, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרבנית טובה אליהו, הרבנית אסתי רוזנברג, הרבנית אהובה צוקרמן ועוד.

מכיוון שמשפחה מורכבת מזוג במהלך הכנס נשמעו שתי הצדדייםהרבנים שמעו את הצד הנשי מהרבניות, והרבניות שמעו את הצד הגברי מהרבנים
והכל במטרה להקים בית נאמן בישראל.

ראש ישיבת בית אל, הרב זלמן מלמד דיבר על חשיבות גיוון הארגונים ששותפים בכנס ואמר:
"יש לי חילוקי דעות מאוד גדולים עם אנשי הר המור, אבל אני אוהב אותם מאוד. יש לי גם חילוקי דעות עם צוהר, אבל אני אוהב אותם, כי כולם עושים זאת לכבוד שם שמיים. צריך לעשות הכל ביחד וכך יהיה כבוד השם. אם רבנים פוסלים אחד את השני התלמידים לא יודעים מה לעשות, וזה פוגע מאוד".

הרב יוסף צבי רימון מראשי מיזם 'שגרירים בלב':"הענין של הרווקות המאוחרת מדיר שינה מעיניי ממש. אנשים רבים פונים אליי ושואלים אותי 'אבל מה אפשר לעשות?!' ואני מבקש לומר כאן הערב- יש מה לעשות! זו משימה שמוטלת על כולנו וזו אחריות שלנו כחברה לטפל בנושא. שגרירים בלב, מאפשר לכל אחד לשדך ולהצליח בע"ה. בכל חמישה ימים יש לנו ב"ה חתונה. צריכים רכזי שגרירים בכל מוסד, בכל קהילה. הדבר בידיים שלנו. מהכנס הזה, ייצאו לפחות אלף חתונות בשנה הקרובה בע"ה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *