לא יאומן! פחות מעשרה אחוזים בנבחרת הדירקטורים הם מהפריפריה

בנבחרת הדירקטורים אין אף לא אדם אחד מאשדוד. בעוד שמהרצליה, רעננה, רמת השרון וכפר סבא יש קרוב למאתיים

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (שני) בנבחרת הדירקטורים והשפעתה על החברות הממשלתיות. כבר בפתח הדיון הציג יו"ר הוועדה, חה"כ דוד ביתן (הליכוד) נתונים סטטיסטים על חברי הנבחרת. מהנתונים עלה כי מתוך 1,400 דירקטורים פוטנציאליים, רק מאה הם תושבי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית. מתוכם רק 35 מתגוררים ביישובים מאשכולות סוציואקונומי 1 עד 4. בתום הדיון דרש היו"ר ביטן מרשות החברות למצוא דרך לתקן זאת ולדווח לוועדה תוך חודש.

הוא הוסיף ואמר כי עמד נחרד נוכח הנתונים הסטטיסטיים, לפיהם 282 מאנשי נבחרת הדירקטורים מתגוררים בתל אביב בעוד שבבירת הנגב, באר שבע, מתגוררים שניים בלבד. ברמת השרון 67 ובאשקלון רק ארבעה. בהרצליה 65 ובעכו רק שניים. ברעננה 36 ובחדרה אחד בלבד. באשדוד לא מצאו אפילו אחד שמתאים לתפקיד. בקריות מרובות האוכלוסין מצאו ארבעה לעומת סביון הדלילה שם ישנם שישה־עשר מועמדים בנבחרת. מנצרת, ירכא וסכנין יחד נקלטו ארבעה ואילו מכפר סבא לבדה עשרים וחמישה. "במשמרת שלי כיו"ר ועדת הכלכלה אני לא מוכן לקבל נתונים כאלה, אני מתכוון לבקש מרשות החברות והשר לתקן את זה".

השר דוד אמסלם אמר שמשרד המשפטים התאהב בנבחרת, "פשוט כי שם לא חושבים שהשרים מספיק טובים לבצע מינויים". בדיון התפתחה סערה כאשר חה"כ יסמין פרידמן (יש עתיד) העירה כי המטרה היא "כדי שתוכלו לשים את החברים שלכם". חה"כ משה פסל (הליכוד) תהה אם אין בבאר שבע אנשים מקצועיים. על רקע זה ציינה מירב לשם גונן, אימה של החטופה רומי גונן, כי לא ציפתה שאחרי טבח שמחת תורה יתקיים בכנסת דיון כה מתלהם ואמרה כי אפשר לנהל את הוויכוח אחרת. ח"כ פרידמן הודתה כי צריך תיקון.

השר אמסלם המשיך ואמר כי מאז נכנס לעמוד ברשות החברות לא מינה אף מועמד שאינו מהנבחרת. הוא אף טען כי לאחר שנבחרה נבחרת חדשה, השרים בממשלה הקודמת הוסיפו לה עוד כ־150 איש חדשים, כדי שיוכלו למנות אנשים שלא היו בנבחרת. "אם אמסלם דוד היה מביא מישהו אחד מחוץ לנבחרת, המדינה הייתה גועשת ורועשת וכל הערוצים היו מדברים רק על זה. ראיתם את זה בעיתון? כשאני ביקשתי לבדוק את מפקד הפלוגה שלי מהסדיר והמילואים, ניצב משנה במשטרה, איש בעל 3-4 תארים, ושאלתי אם הוא יכול להיות תואם נבחרת אמרו לי לא וגיא פלג הכפיש אותו ושפכו את דמו כי אמסלם דוד רצה למנות אותו", אמר.

"מישהו מהרצליה לא נופל ממישהו מדימונה. החלוקה הזו הרתיחה אותי כי זה לא שוויוני. אני נבחרתי כדי לעשות סדר בעניין, יש לי חוש צדק טבעי ואני יודע לזהות איפה העוול זועק לשמים. כרגע ממנים רק מי שבנבחרת, אבל אני מתכוון לשנות את זה בטווח הקרוב ביותר ולשנות את חוק החברות לטובת עם ישראל", סיכם השר אמסלם.

סגנית מנהל רשות החברות, נועה קיסר, הודתה בנכונות הנתונים. יו"ר הוועדה, ביטן, אמר כי הוא מתבייש שזה המצב. "לא חשבתי שצריך להתווכח על־כך שבנבחרת צריכים להיות נציגים מבאר שבע ואשדוד. אם רשות החברות רואה שזה המצב, היא לא פועלת לתקן לבד?, שאל. הוא דרש מרשות החברות לפתוח את הרשימה ולמצוא את הדרך לתקן את העיוותים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *