"לא לרחם על בנקים שלא יעמדו בחוק". בנק שיָפֶר את חובת הדיווח, ייקנס

התיקון לחוק הבנקאות שמחייב את הבנקים לשלוח מידי חודש ללקוחותיהם הודעה על גובה העמלות שנגבה מהם, אושר לקריאה שנייה ושלישית

ועדת הכלכלה של הכנסת, דנה היום (שני) בחובת הבנקים לשלוח הודעות חודשיות ללקוחות על העמלות ששילמו. הוועדה אישרה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק שיאפשר דחייה רטרואקטיבית של חובת הדיווח עד ל־1 במרץ 2024. כלומר, עוד כשבועיים. יושב ראש הוועדה, חה"כ דוד ביטן (הליכוד) דרש מהפיקוח על הבנקים לוודא שהבנקים יעמדו בחוק וכי יוטל קנס על מי שלא יעמוד בו.

מדובר בקנס אימתני של 750 אלף שקלים על כל הפרה. אולי זה מסביר מדוע פעלו לוביסטים להשהות את החלת החוק ולדחותו במספר חודשים. או כמו שאמר אחד מעוזרי חברי הכנסת, "הם מקווים שהממשלה תיפול והחוק יידחה לעוד כמה שנים". ואכן, בתחילת הדיונים התבקשו חברי הוועדה לאשר הצעת חוק ממשלתית שתדחה את חובת הדיווח במספר חודשים, אולם על רקע הדיונים והעובדה שמספר בנקים לא חיכו לאישור החוק בקריאה שנייה ושלישית וכבר החלו לשלוח הודעות ללקוחותיהם, הציע ביטן פשרה לפיה הבנקים יעמדו בהוראות החוק עד ה־7 בפברואר.

בדיון היום אמר ביטן שהוא רואה שבנק הפועלים, למשל, עדיין לא עומד בהוראות החוק באופן מלא. הוא ביקש מבנק ישראל לבצע בדיקות עד סוף הרבעון, ולהטיל קנסות בהתאם לחוק הקיים על בנקים שלא יעמדו בחוק. הוא הוסיף, כי הקנס שניתן להטיל הוא של 750 אלף שקלים לכל הפרה. עוד ציין ביטן כי לבנקים הגדולים לא צריכה להיות בעיה לעמוד בהצעת החוק, יש להם מספיק כסף וכוח אדם כדי לסיים את העבודה. ביטן ביקש לתקן את החקיקה כל שהחובה תיכנס לתוקף כבר ב־1 במרץ 2024. הצעתו אושרה פה אחד והוא דרש מהפיקוח על הבנקים להטיל קנסות ו"לא לרחם על הבנקים שלא יעמדו בחוק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *