לימודי הנדסה אזרחית – למה משתלם ללמוד ולעסוק בתחום

 

אחת השאלות שצעירים וצעירות מתעסקים איתה, מיד אחרי הצבא או אחרי הטיול הגדול, היא מה ללמוד והיכן. שאלה זו חשובה ומהותית מבחינתם, מאחר והיא יכולה להשפיע על מסלול החיים שלהם.

גם היום, בעידן בו שוק העבודה הוא מאוד גמיש ואנשים לא בהכרח מתעסקים בתחום אותו למדו, יש חשיבות לשאלה מה ללמוד והיכן. היא נובעת מהעובדה שהרבה פעמים המקצוע נותן בסיס, אפילו אם הוא ראשוני, המאפשר דרך להתפרנס ולהתקדם. יש מי שבוחר להתמקד ולהמשיך במקצוע ויש מי שבוחר להשתמש בכלים ובידע שהוא רכש ולפנות אל מסלולים אחרים.

ישנם דברים מסוימים שיכולים להשפיע על הבחירה. בדרך כלל הגורמים שישפיעו על השאלה איפה ללמוד הם דברים כגון, שכר, עניין, אתגר מקצועי, יכולת להתפתח בתחום, אפשרות לעסוק במקצוע במקומות שונים וכן רמת הקשר של הסטודנט או הסטודנטית לתחום.

אם בוחנים נקודות אלו, הרי לימודי הנדסה אזרחית הוא אחד התחומים שהכי משתלם לקנות. מדובר על תחום רחב וגדול שיכול להציע הרבה מאוד אפשרויות בכל אחד מהנקודות שציינו. לכן הוא גם נחשב למסלול לימודים מאוד מבוקש הן בארץ והן בחו"ל.

לימודי הנדסת בניין נחשבים לאחד ממסלולי הלימוד הפופולאריים ביותר, בפרט בקרב צעירים שמחפשים עבודה יציבה, כזו שיכולה להעניק להם הרבה מאוד אפשרויות ולפתוח להם דלתות שונות. הכל כמובן בהנחה שהם לומדים טוב, מתמחים במקצוע ומשתלבים בו, כעצמאים או כשכירים.

למה משתלם ללמוד לימודי הנדסה אזרחית – על פי 4 נקודות

כעת נבחן למה משתלם ללמוד לימודי הנדסה אזרחית על פי מספר נקודות שציינו:

שכר – מדובר במקצוע בשוק החופשי שהשכר בו יכול להגיע בקלות לעשרות אלפי שקלים לפרויקט. השכר נקבע על פי מידת המעורבות של המהנדס, המוניטין והניסיון שעומדים לרשותו וכן סוג הפרויקט שהוא אחראי עליו. מי שבוחר לעסוק בפרויקטים גדולים ומורכבים, ימצא תגמול לעבודתו בדמות שכר משמעותי מאוד שיכול להבטיח איכות חיים טובה ולייצר לו ולמשפחתו ביטחון כלכלי.

עניין – מדובר בתחום מקצוע דינמי. גם אם נדמה שמתעסקים בדברים דומים, תוכניות בניין, רגולציות, עבודה מול בעלי מקצוע, חומרים ועוד, הרי שהדברים אינם דומים בכל מקרה וכל פרויקט הוא שונה. בטח עבור מי שבוחר לעסוק בפרויקטים אזרחים במקומות שונים. לכל פרויקט יש את האתגרים והקשיים שלו.

יכולת להתקדם מבחינה מקצועית – מהנדס בניין יכול להתקדם מבחינה מקצועית, הן מתכנון מבנים קטנים לתכנון מבנים גדולים, הן ממעבר של תכנון מבני מגורים לתכנון מוסדות או מבנים ציבוריים, וכן יש לו אפשרות להשתלב בעבודות בחו"ל, כשכיר או כעצמאי.

סיפוק – כל פרויקט יוצר תחושת סיפוק. בוודאי כשהוא מסתיים ומתחילים לאכלס אותו. בעתיד יוכל המהנדס לעבור לידו ולספר לילדיו שהוא לקח חלק משמעותי בתהליך התכנון והיה המהנדס שלו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *