למרות התנגדות דרעי: הקבינט אישר את הגדלת הקנסות

קבינט הקורונה התכנס היום (שני) לדון בפתיחת חנויות הרחוב והחמרת הקנסות

קבינט הקורונה התכנס היום (שני) לדון בפתיחת חנויות הרחוב והחמרת הקנסות. בתום דיון על הגדלת הקנסות החליטו השרים לקבל את ההצעה שלפיה יוגדל הקנס ל-20 אלף שקל למי שיפתח מוסד חינוכי, למרות התנגדותו של השר דרעי והשר כץ.

הקבינט אישר את הגדלת הקנסות, דרעי הביע התנגדות. נתניהו משיב לדרעי: "לצערי הנגיף לא מבחין במטרת ההתקהלות".

דרעי אמר לפני ההצבעה על הגדלת הקנסות: "אני מציע שאם כבר קונסים, מוסדות חינוך צריכים להיות ברמת הקנס הנמוכה. להבדיל ממסיבות ואירועים, שם אוכלים ורוקדים ויש שם מקדם הדבקה לעומת מוסדות חינוך שבהם לומדים בלבד. אין היגיון לקנוס מוסדות חינוך ברמת הקנס הגבוהה ביותר".

גנץ יישר קו עם עמדת משרד הבריאות: "אסור לנו להרחיב את הפתיחות שהחלטנו עליהן, ועד שמגמת ההדבקה לא תתייצב, עלינו לקיים את החלטות הקבינט כפי שהתקבלו. אנחנו רואים בסופו של דבר האטה בהיקף היורדים, פגיעה במקדם ההדבקה וקצב בדיקות שאינן מספקות. אני מציע לא לגלגל מהלכים לאחור אבל גם לא להמשיך לפתוח עד שהמספרים לא יתייצבו. באשר לסגר המקומי – עלינו להאיץ את קצב ההחלטות שלנו. ככל שנמהר להחליט כך נפיק תועלת. במידה שאפשר לקצר את הבידוד לדעתי זה נכון בכל דרך. בסופו של דבר, אם אנשים נשמעים להוראות, אין שום בעיה. אם לא – הקנסות הם חלק מהחיים".

דרעי הסביר כי העלאת הנסות תפגע במוסדות החרדים: "לצערי כשמדברים על מוסד חינוכי מתכוונים אך ורק לתלמודי תורה. אני יודע שמאז שפתחנו את הסגר כל הערים החרדיות ירוקות ובמגזר הערבי אין תלמודי תורה, אבל יש חתונות וחזרת אנשים מטורקיה, ואנחנו רואים לצערנו עלייה בתחלואה. אני פונה אליכם: מאז תחילת הדרך של הגל הראשון אני נושא בעול ולא בורח מאחריות. אני מבקש שתורידו את הסעיף של המוסד החינוכי כי זה לא מתאים למדינת היהודים ולא מתאים למדינת ישראל. לצערי עלולים להוציא מכאן דברים לא נכונים כאילו בגללי או בגלל לחץ החרדים לא תהיה אכיפה וקנסות. זה לא נכון, זה כמו סכין בלב".

לדברי דרעי. "התלבטתי מאוד מה להגיד בעניין הקנסות. בכל הדוגמאות שהבאתם מהעולם, באף מקום אין קנס מיוחד על מוסד חינוכי. גם מדינות אירופה שחזרו לסגר שני לא סגרו את מערכת החינוך. מדינות גדולות ומתקדמות באירופה ובצפון אמריקה הבינו שלמערכת החינוך יש חשיבות ערכית גבוהה. אנחנו סגרנו ופותחים אותה בהדרגה, איטית לטעמי. קטגוריה מפורשת של קנס למוסד חינוכי זו טעות נוראית, והיא הגבוהה ביותר בסך 20 אלף שקלים. אני חושב שזו טעות לקבוע קטגוריה נפרדת למוסד חינוכי, ואני עוד לא מדבר על גובה הקנס הגבוה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *