לפיד: "צריך להתאחד בשביל לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית"

ראש הממשלה פנה למפלגות בגוש מתנגדי נתניהו, לראשונה מאז פרסום תוצאות הבחירות • "רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה", הבהיר לפיד • "אם אנחנו רוצים לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית, אנחנו צריכים לעבוד יחד" • חבר מפלגתו של לפיד רם בן ברק הודיע כי יתמודד על ראשות יש עתיד: "יודע שאין לי סיכוי"

ראש הממשלה יאיר לפיד קרא היום למפלגות גוש מתנגדי נתניהו להתאחד כנגד הקואליציה שצפויה לקום בקרוב. בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות, לראשונה מאז פרסום תוצאות הבחירות, הבהיר לפיד כי "רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה". הוא הסביר כי "אם אנחנו רוצים לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית, אנחנו צריכים לעבוד יחד".

ראש הממשלה התייחס גם למשקעים שנותרו בין האישים השונים במפלגות לאחר מערכת הבחירות, וציין כי "אחרי הפסד בבחירות תמיד יש משקעים, תמיד יש כעסים. זה אנושי ומובן, אבל יש לנו משימה חשובה הרבה יותר. אנחנו חייבים לאחד כוחות במאבק על המדינה האהובה שלנו. בכנסת, ברחובות, בכל הזירות האפשריות".

"בשנה וחצי האחרונות האופוזיציה הייתה רעילה ואלימה, אבל עבדה בתיאום מלא. זה עבד לה", המשיך לפיד בדבריו. "עכשיו אנחנו יוצאים למאבק פרלמנטרי, משפטי ואזרחי ובעיקר מאבק גורלי לעתיד המדינה. אסור לבזבז כוחות על מריבות פנימיות. אם אנחנו רוצים לעצור את הטירוף, האופוזיציה צריכה לעבוד יחד, בתיאום מלא".
"להמליץ על לפיד כמועמד לראשות הממשלה זה לעשות מעצמנו בדיחה", הסביר הבוקר חבר המחנה הממלכתי, זאב אלקין, את הסיבה שבגינה לא המליצו לנשיא על לפיד: "ברור שלפיד לא יכול להרכיב ממשלה".

"זה לא עניין של חוסר לכידות אלא שלפי החוק צריך להמליץ על מועמד שיש לו סיכוי גבוה להרכיב ממשלה. התמונה ברורה: אנחנו התנגדנו מאוד לממשלה שהולכת לקום, פעלנו בבחירות כדי לשכנע, אבל העם הכריע וברור מי הולך להרכיב כאן ממשלה ואיך הולכת להיראות הקואליציה", אמר השר היוצא.

חה"כ רם בן-ברק הודיע כי יתמודד על ראשות מפלגת יש עתיד מול יו"ר המפלגה הנוכחי וראש הממשלה יאיר לפיד. "כשתהיה ההתמודדות הבאה במפלגה, מן הסתם אני אתמודד. אם יאיר לפיד יתמודד, זה יהיה מולו. אני חושב שהסיכוי שלי הוא לא גבוה משום שלפיד הוכיח גם בשנה וחצי האחרונות וגם בארבע החודשים שבהם היה ראש ממשלה, יכולת מנהיגות וגם יכולת לנווט את המדינה במצבים ביטחוניים מאוד מאוד רגישים. הוא קיבל ציון מאוד גבוה על התפקוד שלו בתור ראש ממשלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *