השילובים המנצחים בין יין לגבינות

כולנו אוהבים לשתות יין ולשלב בחגיגה גם גבינות טובות – אבל האם אתם יודעים בדיוק איזו גבינה מתאימה לאיזה יין? רובנו לא באמת בקיאים מספיק בשביל להכיר את כל אפשרויות השילוב המומלצות ביותר

לא בא לנו להשמע צרפתים מדי, אבל באמת שאנחנו יכולים לחיות חיים שלמים על השילוב של יין וגבינות. בהתאמה נכונה – היין יוציא מהגבינה את המיטב ולהיפך. אבל שימו לב! יש שילובים שייפגמו בהנאה משני המרכיבים. אז איך תדעו לשלב זאת נכון? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

נתחיל מכמה כללי אצבע: יינות לבנים ורוזה יחמיאו לגבינות רכות יותר כמו ברי או קממבר. יינות אדומים לעומת זאת, דווקא יהלמו נפלא גבינות צהובות וקשות יותר כמו צ'דר, אמנטל או תום, וטיפ נוסף למביני עניין: ככל שהגבינה בשלה יותר ופיקנטית יותר – היא תתאים ליינות פחות חומציים. ככל שבגבינה יש יותר אחוזי שומן כך יתאימו לה יותר יינות בעלי חומציות גבוהה יותר.

החיבור של אוכל ויין: ראשית, יש להחליט למה יש עדיפות. האם אתם מעוניינים יותר בהדגשת טעמי היין, או שהיין הוא דווקא המלווה? דבר שני, מה הם שיעורי הטעם – האינטנסיביות של הטעמים – שאותם יש להשלים. ועוד דבר חשוב הוא – האם יש משהו מסוים ביין או בגבינה שיש להדגיש או להשלים.

יינות לבנים יסתדרו היטב עם גבינות רכות וגבינות בעלות טעמים עזים.

יינות אדומים יתאימו לגבינות קשות וטעמים מתונים.

יינות פירותיים או ארומתיים, וכן יינות קינוח, יתאימו למגוון גדול יותר של גבינות.

ככל שהגבינה שאתם בוחרים היא חזקה יותר, כך צריך היין להיות מתוק יותר.

יינות מבעבעים יכולים להתאים למגוון גבינות לבנות ושמנות, בגלל שה-CO2 שובר את שכבת השומנים שהגבינות משאירות.

אז זה לא ממש משנה איזה יום אתם חוגגים "פתחו בקבוק יין ותתכוננו לחג.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *