לראשונה "מצעד החיים" וירטואלי

"אלפי שלטי ההנצחה יוקרנו בבירקנאו עם מסר חזק וברור – לעולם לא עוד"

למעלה מ-8,500 בני אדם השתתפו בפרויקט ההנצחה הווירטואלי של מצעד החיים, שמחליף את המצעד שבוטל, לראשונה מזה שלושה עשורים, בעקבות התפרצות הקורונה. הערב (שני), ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יוקרנו שלטי הזיכרון שנכתבו בשבוע האחרון במסגרת מיזם ההנצחה הווירטואלי על שער הכניסה למחנה ההשמדה בירקנאו ובמקביל בישראל על קיר תיאטרון הבימה בטקס זיכרון שיתקיים בהשתתפות שחקנים, שיעמדו דקת דומיה.

הפרויקט הדיגיטלי של מצעד החיים משחזר את אחד הרגעים המרגשים ביותר במצעד החיים – הנחת שלט זיכרון אישי על המסילה בכניסה לבירקנאו. עד היום עשו זאת מאות אלפי בוגרי מצעד החיים. המשתתף הראשון בפעילות הדיגיטלית היה נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

"זו הפעם הראשונה ב-32 השנים האחרונות שמצעד החיים לא יתקיים ביום השואה, אבל לא יכולנו להניח ללפיד הזיכרון לכבות", אמר ד"ר שמואל רוזנמן, יו"ר מצעד החיים. "ברוח התקופה העברנו את הפעילות למרחב הווירטואלי. לשמחתי הצלחנו לא להשאיר את אושוויץ-בירקנאו נטושים השנה. אלפי שלטי ההנצחה שהועלו בשבוע האחרון על ידי כולם קטנים כגדולים יוקרנו בבירקנאו עם מסר חזק וברור – לעולם לא עוד".

בימים כתיקונם משתתפים במצעד החיים מדי שנה כעשרת אלפים צועדים, יהודים ושאינם יהודים, מכל רחבי העולם. חלק גדול מהמשתתפים במצעד הם אלפי בני נוער יהודים מהעולם, שממשיכים לאחר מכן במסע שלהם לישראל, שמסתיים באירוע חגיגי בערב יום העצמאות. השנה, כאמור, כל זה לא מתקיים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *