כך הגיב רה"מ בנט לנאום זלנסקי

בנט: דווקא הבוקר, אני רוצה לומר בצורה הכי ברורה: עם ישראל והציבור הישראלי יכולים להיות גאים בתרומה ובסיוע של מדינת ישראל לאזרחי אוקראינה.

מחר שלישי תצא משלחת מטעם הכנסת והסוכנות היהודית לביקור במעברי הגבול בין הונגריה לאוקראינה. ישתתפו בה הח"כים עידית סילמן, מירי רגב, יבגני סובה, ולדימיר בליאק, יצחק פינדרוס וחיים ביטון.

למשלחת יתלוו יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר בפועל של הסוכנות היהודית יעקב חגואל, ומזכ״ל הסוכנות היהודית ג׳וש שוורץ.

במהלך הביקור יפגשו הח״כים עם הצוותים הישראלים מטעם הסוכנות ונתיב, הפרושים בשטח, כדי ללמוד מקרוב על פעילותם לחילוץ והצלת הפליטים היהודים ומתן אשרות עלייה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בטקס יציאת משלחת הסיוע הישראלית להקמת בית חולים שדה באוקראינה: "זה בוקר מיוחד מאוד. אני מאוד נרגש ושמח להיות כאן הבוקר, ולהוציא לדרך את משלחת הסיוע שתקים בית חולים שדה במערב אוקראינה.

בשבוע האחרון כל השותפים הנפלאים שנמצאים כאן – משרד החוץ, משרד הבריאות, בתי החולים שיבא ושניידר, וקרן שוסטרמן – עובדים במרץ מסביב לשעון כדי שהיוזמה הזו תקרום עור וגידים, ותצא לדרך.

היו כמה מכשולים בדרך אבל התגברנו. חשוב לי לומר: ישראל מושיטה את ידה לסיוע במשבר באוקראינה מזה כמה שבועות, ממש מהרגע הראשון – באפיקים שונים ומגוונים.

אנחנו מנהלים את המשבר המצער הזה בצורה רגישה, נדיבה ואחראית, תוך איזון בין השיקולים השונים – והם מורכבים.

ממש מהימים הראשונים הוצאנו מטוסי סיוע עם טונות רבות של ציוד רפואי ודברים אחרים, אנחנו קולטים כאן עולים – זכאי חוק שבות ושאינם – ופותחים את דלתותינו עד יעבור זעם כדי לתת להם מזור.

דווקא הבוקר, אני רוצה לומר בצורה הכי ברורה: עם ישראל והציבור הישראלי יכולים להיות גאים בתרומה ובסיוע של מדינת ישראל לאזרחי אוקראינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *