לתת לילדים פירות יבשים? קראו מה אומרים במרכז שניידר לרפואת ילדים

הדרך האפקטיבית להוצאת גוף זר מדרכי הנשימה היא על־ידי שיעול. שימו לב! מה שטעים לכם עלול להיות מסוכן להם

ט"ו בשבט הגיע. מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית ממליצים על כללי זהירות ובטיחות לט"ו בשבט. חשוב לזכור שמה שיכול להיות טעים ומהנה למבוגרים, עלול להיות מסוכן מאוד לילדים קטנים.

ד"ר אושרת וייס סלע, מנהלת מערך קלינאי התקשורת במרכז שניידר, מזכירה להורים כי בוטנים, שקדים, אגוזי מלך, אגוזי קשיו, אגוזי לוז, פיסטוקים ופיצוחים, הם הגורמים המובילים לחנק בקרב ילדים ולכן אין להגישם או להשאירם בהישג ידם של תינוקות או ילדים מתחת לגיל חמש. חשוב גם לשים לב שלא נפלו על הרצפה מזונות מסוכנים לתינוקות זוחלים וסקרנים.

ובכל זאת, אם רוצים לתת לילדים מתחת לגיל חמש לקחת חלק בסעודת ראש השנה לאילנות, אפשר לתת להם אגוזים ושקדים, רק במידה והם טחונים לחלוטין וללא שברים ובכל מקרה, חשוב שהם יאכלו בישיבה כדי להפחית סכנת חנק וכמובן שיש צורך בהשגחת מבוגר.

פירות יבשים דביקים כמו משמש, תמרים, שזיף, חמוציות או צימוקים, מצריכים לעיסה מרובה ועלולים להידבק לקנה הנשימה במקרה והם נשאפים לריאות. פירות יבשים דביקים ניתן להגיש לילדים מגיל שלוש עד חמש כשהם ללא גלעין, בחתיכות קטנות ותחת השגחה של מבוגר. פירות יבשים סיביים כמו אננס, קיווי, פאפייה, מצריכים יכולת לעיסה ממושכת ויעילה. פירות יבשים קשים כמו בננה יבשה מצריכים יכולת נגיסה חזקה ולעיסה יעילה ולכן מומלץ לא להגישם לילדים מתחת לגיל חמש.

חשוב לדעת שיכולת הלעיסה של ילדים מפתחת בהדרגה. לעיסת אגוזים ומזונות דביקים וסיביים מצריכה יכולת לעיסה משוכללת וממושכת. גודל דרכי האויר של תינוקות וילדים קטן מאוד ולכן גם מזונות קטנים כמו שברי אגוזים וחצאי בוטנים, יכולים לחסום אותו בקלות.

ילדים עלולים לשאוף אגוזים ופירות יבשים לקנה הנשימה ומכיון שהאגוזים למינהם קשים ורבים מהם עם צורה עגולה, הם יכולים לחסום באופן מלא את קנה הנשימה ולהוביל לחסימה מלאה של דרכי האויר ולהוביל לחנק. הפיצוחים והפירות היבשים נוטים לספוח נוזלים ולהתנפח ובכך לגרום חסימה של דרכי האוויר.

ד"ר רון ברנט, מנהל המיון במרכז שניידר לרפואת ילדים, מזכיר שבמקרה של קשיי נשימה וחשד לחנק בקרב תינוקות וילדים, יש להתקשר למד"א באופן מיידי ולהישמע להוראות הפרמדיקים במוקד עד להגעת צוות מד"א. במקביל, יש לנסות לעודד את הילד להשתעל, במידה והוא יכול, זהו המנגנון האפקטיבי ביותר להוצאת גוף זר. אם ניתן, יש לכופף את הילד קדימה ולטפוח בין השכמות שלו, תוך המשך הנסיון לעודד אותו להשתעל, עד להוצאת הגוף הזר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *