מאות עצורים, מעל 120 פצועים: הפלסטינים השתוללו בהר הבית

הלילה בסביבות השעה 04:00 החלו עשרות צעירים פורעי חוק, חלקם רעולי פנים בתהלוכה בשטח הר הבית, עם דגלי חמאס ורש״פ, שכללה ירי של מספר זיקוקין לאוויר וידוי אבנים. בנט כינס ישיבה, רע"מ מאיימת לפרוש

הלילה בסביבות השעה 04:00 החלו עשרות צעירים פורעי חוק, חלקם רעולי פנים בתהלוכה בשטח הר הבית, עם דגלי חמאס ורש״פ, שכללה ירי של מספר זיקוקין לאוויר וידוי אבנים.

החשודים החלו לאסוף אבנים, ריכזו מערומי אבנים, קרשים וחפצים אחרים מתוך כוונה להפר את הסדר. גם לאחר התפילה החלה במקום הפרת סדר אלימה שכללה ידויי אבנים וחפצים וירי זיקוקין תוך הפרת הסדר הציבורי.

למרות ידוי האבנים, המשטרה המתינה לסיום התפילה ופיזור מתפללים. לאחר שמפרי הסדר ישו אבנים לכיוון הכותל המערבי וההתפרעות האלימה נמשכה והתגברה, כוחות משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, נאלצו להכנס לשטח ההר, ופעלו לפזר ולהדוף את מפירי הסדר האלימים ולאפשר ליתר המתפללים לצאת מהמקום בבטחה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיע לפני זמן קצר לביקור והרמת כוסית ביחידת המסתערבים של מג"ב לרגל חג הפסח, בבסיס בארותיים.

כעת מקיים רה"מ הערכת מצב בהשתתפות השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה ומפקד מג"ב ומקבל עדכונים על האירועים בהר הבית.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "אין לנו עניין שהר הבית יהפוך למוקד לאלימות שתפגע הן במתפללים המוסלמים במקום, והן במתפללים היהודים בכותל"

"אמרנו שוב ושוב שנעשה המרב כדי לאפשר את חופש הפולחן בהר הבית, והמציאות הזו לא השתנתה. השוטרים שנמצאים שם פועלים באומץ רב ובתנאים לא פשוטים, תוך שהם נאלצו להתעמת עם גורמים אלימים שאספו אבנים ומוטות ברזל כדי לפגוע בחופש הפולחן על ההר ובכותל. אין לנו עניין שהר הבית יהפוך למוקד לאלימות, שתפגע הן במתפללים המוסלמים במקום, והן במתפללים היהודים בכותל".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ על ההתפרעויות בהר הבית:הערבים מתעקשים להוכיח שוב ושוב שהר הבית הוא לא מקום קדוש עבורם. לא ככה מתנהגים במקום קדוש. מבחינתם זה בסך הכל קרדום פוליטי לחפור בו במאבקם נגד היהדות, היהודים, ומדינת ישראל. ביום שבו עם ישראל יבין ויתחבר לחשיבותו ומשמעותו של המקום הקדוש לו ביותר ננצח אותם בקלות.
הכל מתחיל ברוח.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *