מדאיג את פוטין: זהו המפקד שעומד מאחורי ההצלחה של צבא אוקראינה

בכיר במשרד ההגנה האמריקני אמר לאתר פוליטיקו כי הלחימה האוקראינית מתנהלת בתעוזה רבה, וצוותי הלחימה הקטנים ניחנים בעצמאות מחשבתית וגמישות מבצעית

ואלרי זאלוז'ני, מפקד הצבא, מעולם לא החזיק בהערכה הזאת – הוא, שמפקד על ההגנה האוקראינית מפני צבאו של פוטין, אחראי במידה רבה לטעות הזו של כל כך הרבה אנשים.

זאלוז'ני, בן 48, נולד למשפחה של קצינים ואנשי צבא אוקראינים, מונה לתפקיד מפקד הצבא האוקראיני רק ביולי האחרון על ידי הנשיא זלנסקי. המינוי הגיע במקביל לסדרת זעזועים רציניים שערך זלנסקי בצבא ובמשרד ההגנה, מתוך כוונה להגדיל את מוכנות הצבא למערכה ורצון לשפר את יכולותיו. יחד עם יתר קציניו הבכירים, הוא נערך לפלישה נרחבת של צבא רוסיה לאוקראינה כבר מאז שנת 2014 – עם תחילת המערכה במזרח המדינה.

מאז תחילת המערכה ב-2014 הפך צבא אוקראינה, תוך ניצול שיתוף הפעולה עם בעלות הברית בנאט"ו, לגוף הדוגל יותר ויותר בהפעלת צוותי קרב קטנים, ומתן עצמאות נרחבת יותר למפקדים זוטרים בשטח – בשונה מהחשיבה הצבאית הסובייטית הקלאסית שהעניקה כוח רב מאוד למפקדים הבכירים וצמצמה את האחריות מהמפקדים הישירים של הכוחות, חשיבה שבמקרים רבים גרמה למוות המוני של חיילים בחזית.

בכיר במשרד ההגנה האמריקני אמר לאתר פוליטיקו כי הלחימה האוקראינית מתנהלת בתעוזה רבה, וצוותי הלחימה הקטנים ניחנים בעצמאות מחשבתית וגמישות מבצעית. "מאז 2014, האוקראינים מסוגלים לפעול בצורה טובה הרבה יותר בשדה הקרב, וליזום בצורה שלא הכירו לפני כן", אמר. לדבריו, הגמישות שמגלים הלוחמים האוקראינים בשדה הקרב מול הצבא הרוסי הם לא פחות מ"גיים צ'יינג'ר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *