מדד אמון הצרכנים ירד לשיעור הנמוך ביותר בעשרים וארבע השנים האחרונות

כלכלני בנק הפועלים סבורים שעליית השכר הממוצע היא זו שמצליחה לשמור איכשהו את רמת הצריכה הפרטית ומצביעים על צניחה באמון הצרכנים שהחלה אחרי חג הפסח

מדד אמון הצרכנים שמפורסם על ידי בנק הפועלים ומכון קנטאר (KANTAR), ירד בחדות בחודש מאי האחרון לרמה של 120.3 נקודות. זו ירידה של 6.4 נקודות במדד הכולל. המדד למצב השוטף ירד ב־9.2 נקודות ומדד הציפיות ירד ב־5.5 נקודות.

מה הביא לירידה הזאת שיש שיכנו ירידה דרמטית? כלכלני בנק הפועלים סבורים כי הירידה החדה באמון הצרכנים הושפעה מגל עליות המחירים שהגיעו לאחר חג הפסח. עוד מאשימים כלכלני הפועלים את המצב הביטחוני ועוגמת הנפש הרבה שנלוותה השנה ליום הזיכרון ויום העצמאות.

בפועלים אומרים כי נתוני הלמ"ס מצביעים על־כך שכבר בחודש אפריל ירדו הרכישות בכרטיסי האשראי בכאחוז בממוצע ופדיון רשתות השיווק ירד ב־3.4%. כל זה עוד לפני עליות המחירים שבאו אחרי פסח. "נתונים אלו הושפעו לדעתנו מעלייה בנסיעות של ישראלים לחו"ל", אומרים כלכלני הפועלים ומזכירים שהשכר הממוצע במשק ממשיך בינתיים לעלות בקצב מהיר ולעת עתה הוא זה שמונע ירידה חדה בצריכה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *