מדוע התרגש חזקי בכניסתו לחדרו של ראש הישיבה הגאון רבי דוב לנדא?

חזקי הוא ילד מיוחד שלומד במערך החינוך המיוחד של אהל שרה. הוא התייגע ולמד משניות ברכות בעל־פה כדי שיוכל להיבחן אצל ראש הישיבה

כשנהרה על פניו קיבל מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי דוב לנדו שליט"א, את חזקי שהגיע להתברך אצלו לרגל חגיגת בר המצווה שלו. חזקי הוא תלמיד בבית הספר 'בית חנוך' ממערך החינוך המיוחד של 'אהל שרה'. הוא נכנס לחדרו של הגר"ד לנדו יחד עם אביו והרב יעקב בורשטיין, רכז השילוב בבית חנוך.

בסיוע צוות בית הספר וכחלק מההכנות לבר המצווה, למד חזקי בחודשים האחרונים את משניות מסכת ברכות בעל־פה. כשנכנס למעונו של הגר"ד, ביקש להיבחן אצלו ולהראות בפניו את ידיעותיו במשניות בעל־פה. לאחר הבחינה, הפגין הגר"ד את קורת רוחו מידיעותיו של נער הבר מצווה ובירכו בחום ב"חיים טובים וארוכים".

רכז השילוב הרב יעקב בורשטיין, הציג בפני ראש הישיבה את פעילות השילוב שמתקיימת בבית הספר בית חנוך ואת שיתוף הפעולה עם ת"ת 'באר יהושע' שמשלב תלמידים מבית הספר בית חנוך בכיתות הלימוד שלו. הגר"ד התעניין בשיטת החינוך, בכלים לקידום החניכים בבית הספר בית חנוך, ובפעילות שנועדה לחבב עליהם את לימוד התורה. הוא התפעל מאד מהדברים ששמע ובירך את הצוותים במערך החינוך של אהל שרה שיראו הצלחה בשליחות החינוכית המיוחדת שלהם.

מנהלת 'אהל שרה' הגברת מלכה וינברג אמרה לאחר הביקור: "עצם הכניסה של הילד להתברך מפיו של מרן ראש הישיבה ביום הבר מצווה שלו, נותנת לילד את החוויה שמרגישים ילדים בני גילו במסגרות החינוך הרגילות. ההתרגשות שלו בימים שלפי הכניסה למעונו של הגר"ד לנדו היתה כל־כך טהורה ואותנטית. ראו עליו את הכבוד וההערצה ללומדי התורה וגדולי הדור. זאת המורשת של הרב והרבנית גינזבורג ז"ל מייסדי אהל שרה, שרצו לשלב את הילדים עם המוגבלויות בחברה ולחבב עליהם את התורה ולומדיה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *