מהייבוש בבלפור עד השבת המפנקת • בקליינע בחירות

השבוע במדור הפפראצי של אתר אקטואליק: מהדורת בחירות תוססת, וגם: בעלת המסעדה שנעלה את הדלת על ראש העיר החרדי, חתונת הכסף של עמירן, ועוד

לאחר שבועות רבים של עבודה מאומצת ורביצה אנסופית מול המסך (ואיזה בחירות היו לנו, עם 'הפוטו פיניש' עד הרגע האחרון), ולאחר שהספיק לספור את כל הקלפיות לעבד נתונים ולפלח איזורים (מה יהיה בסוף עם פינדרוס?), בקליינע התיישב לכתוב לכם את החדשות העסיסיות שהיו לכם השבוע, וזה עוד לפני שהתחלנו לנקות את הבית לפסח. הערת שוליים: רעיית בקליינע מחפשת מתנדבים שינקו את הבית לפסח. מה לעשות, הבעל עסוק מעל לראש.

שלושה ימים לפני הבחירות, הוזמנו מספר עיתונאים חרדים למעונו של ראש הממשלה בבלפור, שם כבר המתינו להם מאות אנשי תקשורת מהארץ והעולם שניסו למצוא פרצה בלו"ז הצפוף לעוד ראיון בשרשרת. מכלי התקשורת החרדים, בתחילה העניק נתניהו ראיון למשה גלסנר ואבי מימרן (בנפרד כמובן, כן?), אך הסיפור היותר מורכב היה לראיין את ראש הממשלה במעונו ברחוב בלפור. כתב 'כיכר' חיכה במשך לא פחות משמונה שעות בבלפור עד שנכנס אל הבית המקולף. כתב נוסף, צעיר למדי, מ'בחדרי', שניסה את מזלו ביום הראשון קיפל ציוד, וביום שני הצליח לראיין את ראש הממשלה שהיה בעיצומו של קמפיין הגיוועלד. עיתונאית נוספת שמרבה להלל ולשבח את הפסיכולוגית בעלת תארי "בי. איי. אם. איי.", העונה לשם שרי רוט, הגיעה עד למעון ראש הממשלה אך לא הורשתה להיכנס לראש הממשלה וזעמה (ובצדק) על כך שהיא לא תוגמלה. בסוף היא הוציאה טור מזה, על עצם זה שלא נכנסה. גם לכתב הפוליטי של 'אקטואליק' הוצע ראיון עם ראש הממשלה, אולם זה העדיף שלא להמתין שעות על גבי שעות מחוץ לבית כמו חבריו. ביבי נאלץ להסתפק, במקום, בקמפיין גיוועלד עם עשרות סרטונים מחופי הים והשווקים.

והיה עוד אחד שראש הממשלה העניק לו ראיון, והוא שדר הבידור של קול חי מנחם טוקר, שליטף את נתניהו בראיון מפנק וממלכתי במיוחד.

אז מה היה לנו במערכת הבחירות? תקשורת חרדית מגוייסת למען המפלגות החרדיות, ובעיקר למפלגת ש"ס, אתר חרדי שעבד כולו למען ש"ס, עם כותרות מלטפות מבוקר עד ערב, צייצנים חרדים שהתגייסו למען הצלחת המערכה ואף השתיקו את הביזיון בדרך לבמה. וכל זה – כמובן ללא כוונת רווח. סתם, צוחקים.

עם אלקין הוא אמנם פחות הלך לו, אבל איש היח"צ של הליכוד לתקשורת החרדית, אבי יוספי, בהחלט גזר השבוע קופון נאה כשכל העיתונאים החרדים משחרים לפתחו לבקשות ראיונות עם נתניהו. בסוף יוספי הצטלם גם הוא אחרי כל הברדק לתמונה עם ראש הממשלה הנבחר.

 

קרב יצרים ניטש בליל הבחירות בין תחנת הרדיו קול חי, לבין קול ברמה שהשיקה אולפן חדשות מאובזר בהשקעה של מאות אלפי שקלים. כמו בבחירות, גם תחנות הרדיו נאבקו על כל קול בניסיון לעבור את אחוז החסימה. שעות רבות של עבודה מאומצת וחשיבה על כל פרט, בסיוע יהודה ודיני גרובייס, הביאו עשרות אלפי צופים לצפות במהדורה הטלוויזיונית הראשונה מסוגה. בקליינע, ששימש כניצב בפיילוט לשידורים, מפרגן לכל התחנות על התחרות שרק עושה עושה טוב לענף.

והנה כמה תמונות:

ח"כ מאיר פרוש נצפה באותו לילה יוצא ממכון מור, לאחר שהעניק לקול ברמה וגם אקטואליק. בדרך הוא נתקל בעשרות בחורי ישיבה צמאי נייעס.

ובאותו מקום נצפו ארי גלהר וישראל אוחיון כוססים ציפורניים, ואיתם-עימם גם דודי שוומנפלד, מועמד 'יחד' בבחירות הקודמות, והפעם מארח בחורי ישיבה באולפן ב' של קול ברמה.

וזה כבר חיים קליגר, בכניסה לאולפן, מתעדכן בתוצאות המדגמים.

ביום שישי, זמן קצר לפני שבת, מגיש משדר 'קול ברמה פלוס', משה גלסנר, צייץ בטוויטר: "ערב שבת הגדול, אחרי שלושה חודשי בחירות שמגיעים לשיא במשדר הבחירות הגדול. דפיקה בדלת, שליח עם מתנה צנועה וכמה מילים חמות ממנכ"ל הרדיו אריאל דרעי , מנכ"ל שהוא גם חבר, מקצוען ומענטש, תובעני ומוקיר. איש נדיר!". בקליינע שעבד שעות נוספות שלא על מנת לקבל מתנה צנועה, מפרגן לגלסנר, וגם ליתר החברים בתחנה על העבודה.

בראיון ל'ידיעות' בשבוע שעבר, סיפרה המגישה הבכירה יונית לוי כי החלום שלה הוא לא פחות ולא יותר מאשר ללמוד דף גמרא עם עובדי "החדשות" הדתיים, סיון רהב מאיר ויאיר שרקי, ולהפגיז לעברם את הידע הדתי שלה. לוי הפתיעה ביום הבחירות גם את עמית סגל וחגגה לו יום הולדת באמצע הלילה. גם ניצחון ביבי בהחלט היה מתנה ראויה.

בקליינע חגג כשבוע לפני הבחירות את יום ההולדת שהפך כבר לשבע ברכות לאור מספר רב של חגיגות. במהלך מסיבת ההפתעה סיפרה לבקליינע הבעלים של לחם בשר כי באחד הימים הגיעו אל המקום מספר חרדים בלבוש חסידי, אך השעה כבר הייתה מאוחרת ובעלת המסעדה נאלצה להשיב את פניהם ריקם. אחד הסועדים אמר לבעלת המסעדה כי אחד הגברתנים שניסו להיכנס, ללא הצלחה, הוא לא אחר מאשר ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד, שנאלץ להסתפק בקוגעל בני ברקי.

 

ונחזור לבחירות: הסופר חיים ולדר והפרשן יעקב ריבלין נצפו השבוע במשרדי דגל התורה מתעדכנים בנתוני האמת:

 

וכאן, הסופר חיים ולדר והפרשן יעקב ריבלין ומנהל המטה הארצי מנחם שפירא עוקבים מקרוב אחרי אחוזי ההצבעה במשרדי דגל התורה בבני ברק


ובמודעין עלית נצפו הח"כ משה גפני ומנהל המטה הארצי מנחם שפירא והעסקן אלי ברונר בסמינר של קובי רוזנשטיין שפתח שם מטה טלפניות של דגל התורה ביום הבחירות.

ובמטה בבני ברק נצפה מנהל המטה זאבי ליפשיץ עם בכירי דגל התורה. ליפשיץ שביום יום הוא בכלל מנהל ישיבה לצעירים מתמודדים ובזמן הבחירות נקרא אל הדגל ומנהל את המטה ביד רמה.

האחים יענקי ויום טוב ביכלר, האסטרטגים של ש"ס במהלך הקמפיין, התפנו יום אחרי הבחירות לחגוג את ההישג של ש"ס בבחירות. דרעי החניף לביכלר ואמר במהלך נאום הניצחון כי הפך אותו למרוקאי. ביכלר דאג גם להפציץ את עוקביו בסטטוסים שלו בוואטספ בעשרות ידיעות היח"צ על עבודתו שהכניס לעיתונים השונים.

והיו גם עיתונאים שלא "התביישו" ושלפו את הפתקים שהצביעו בגאווה לעיני כל עם הסטוריז. הנה כמה מהם:

עורך בקהילה שלמה קוק הצביע עם הילדים וחינך אותם לקיים את מצוות חכמים:

רונן גרוס נשמע גם הוא לדעת רבותיו שהורו לו להצביע לג':

גם דוד חכם, שמחה על "זלזול מחפיר ברב מאזוז", הראה למי הצביע:

הטוקרים (איך לא) הצביעו ג'. האח מנחם, אגב, הוציא לאחר מכן תמונה נוספת בה הוא נראה דווקא מצביע ש"ס.

התאומים לבית ריזל, שידרו ממטה הליכוד, כל אחד לתחנתו הוא:

והנה ליצמן, אחרי שהבטיח את מקומו בכנסת, בתור לכספומט. כעת סוף סוף יש כיסוי:

בחמישי נערכה שמחת החתונה לעיתונאי אבי רבינא באולם האירועים גן ההדסים שבפאתי מודיעין עילית. בשמחה, שהתקיימה על רקע תוצאות האמת והתרסקות החללית, השתתפו עיתונאים רבים שבאו לפרוק את מצבור הנייעס שברשותם על רחבת הריקודים.

בין השאר נצפו אריאל אלחרר יוחנן בלייך וחיים אילוז מ'כיכר':

במהלך החתונה טען המועמד המתנדנד יצחק פינדרוס לעיתונאים שהתעניינו, כי אלי ישי לא הביא יותר מ-5 אלף קולות ליהדות התורה. בשלומי אמונים נקבו לעומת זאת במספרים של 15 אלף, ואילו ביחד טענו כי ישי גייס 30 אלף קולות. נשמע ממש כמו ערב המדגמים, שכל אחד מהם סיפר סיפור אחר.

אבריימי קרויזר (שעזב את ספרא) סיפר לעיתונאים בחתונה על מיזם חדש להטמעת והרחבת פלטפורמת החבורות בקרב ציבור העובדים שתעניק כלים להוצאות ספרים בעלי אופי חדשני יותר מהקיים בענף הספרים. העיתונאים היו מרותקים, בקליינע מחכה להודעה לעיתונות במייל.

וגם אהרן רבינוביץ (הארץ) חגג חתונה בבנייני האומה בשבוע שעבר:

בשבת שעברה, ראש חודש ניסן, התפנקו שורה של עיתונאים חרדים ודתיים ב"שבת חשיפה" למלון אקוודוקט מרשת 'אוליב' במושב נגבה בצפון. בין השאר נצפו: אריאל דרעי מנכ"ל קול ברמה, מוטי גולדמן מ'המבשר', דוד ושרי רוט-רוטנברג, יצחק נחשוני, הילה פלאח, אלי שלזינגר מ'בחדרי', אפרים קמיסר, שלהבת חסדיאל, יענקי מייזליש ויהודה חזן. ביום שישי נהנו האורחים הסלבס מסיר טשולנט ענק שהוכן ע"י שף המלון, וגם מטיול בראש הנקרה ועכו העתיקה. בשבת הנחה מוזיקלית הזמר והשחקן גולן אזולאי, שערך גם טיש בליל שבת. בשבת בצהריים התקיים פאנל בחירות בהנחיית עוזי ברוך מערוץ 7. בפאנל השתתפו: אמילי עמרוסי, אריאל דרעי, שרי רוט, יונתן דובוב ומוטי גולדמן.

מוזיקה: 

בחמישי האחרון ערכו החברים הקרובים של עמירן ורותי דביר חתונת הכסף בהפתעה, בביתם שבגבעת שמואל. בין הנוכחים: ישי לפידות שהפתיע בהנחיה משעשעת ומרגשת, צמד רעים, ועוד חברים קרובים-קרובים. על הצד הקולינרי: השף שלום קצנגולד.

הסטנדאפיסט החילוני המתחזק בן בן ברוך סיפר לאחרונה לעוקביו על הערצתו את הזמר …מיילך קאהן. השבוע שידך ביניהם שר השמחה עמי מיימון, ובן ברוך חגג בביתו יומולדת חגיגית לקאהן, ששוהה בארץ כבר מספר שבועות.


במהלך הערב שרו הנוכחים את השירים של מיילך, שהיה מופתע מהציבור החילוני שהכיר את השירים על בוריים, למרות שהם לא בדיוק מאזינים לתחנות החרדיות.

ואלי שפירא, איש המוזיקה של רדיו קול ברמה, הנחה בטוב טעם את הזיץ בנתניה בהשתתפות ליפא שמעלצר ופיני איינהורן. גם הזמר ברוך שלום בלסופסקי השוהה בארץ הגיע והפתיע.


הלילה נערך בפתח תקווה גמר 'המלחינים' של רדיו קול חי. צופי האירוע קיבלו בתחילתו את המנחה מנחם טוקר, אלא שזה נעלם מהבמה תוך זמן קצר, לטובת הנחייתו של עמיתו קובי סלע. לאן נעלם הכוכב? ובכן, 'בקליינע' כאן כדי לספר לכם שדקות ספורות לאחר תחילת האירוע, טוקר עזב את המקום הישר לנתב"ג, משם הוא יוצא הלילה לחופשת פסח בלא אחר מאשר בפורטו ריקו. גם הזמר ישי לפידות, אגב, יהיה לא רחוק משם, באיים הקאריביים, יחד עם הזמר שלום למער.

הג"ר אלעזר רז שליט"א ראש ישיבת בית אליעזר והג"ר בנימין פינקל שליט"א משגיח בישיבת מיר, נצפו משוחחים ארוכות בקלפי בירושלים והרב פינקל אמר בבדיחותא לרב רז בא נעשה חצי חצי, אני ג'-אתה שס…

ואילו את הצלם החב"די הנודד חיים טויטו אנחנו פוגשים עשרות קילומטרים מישראל בתחילת השבוע ביעד חדש מבחינתו על המפה בסלפי עם צוות הצילום שלו לאירוע השקת מקווה ראשון מסוגו בדרום קוריאה שהופק ע"י חברת 'צבעים' ורגע אחרי כבר פוגשים בסלפי עם המועמד שמריץ בבחירות הקרובות שהבטיח לו כי יידאג לטפל במעמד בחורי הישיבות החב"דיים לשנת ה'קבוצה'.

ועד כאן להשבוע! שבוע טוב.

אהבתם? עשו לנו לייק!

ראיתם 'סלב' חרדי בפוזה הראויה לצילום? נתקלתם במישהו מעניין מהמגזר פתאום לידכם? מפגש מעניין בין רבנים? ידיעות חמות, רכילויות כשרות, ותמונות בלעדיות שנקלטו על ידכם ימשיכו להתקבל במייל של המדור: [email protected] או לשלוח לווטסאפ 058-4742968– סודיות מובטחת

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *