מול הכותל: רבבות בנות סמינרים במפגן ענק נגד הרפורמים

אלפי בנות סמינרים בירושלים השתתפו הבוקר בתפילת ראש חודש בכותל המערבי כדי למנוע את חילול הקודש על ידי הרפורמים. במקום התפתחו עימותים לאחר שקריב עורר פרובקציה

למעלה מרבבת בנות אורתודוקסיות חרדיות הגיעו מכל רחבי ירושלים לתפילת ראש חודש ביראת קודש ברחבת הכותל המערבי, כשלעומתן הגיעה קבוצה קטנה של כ- 40 נשים וגברים מהתנועות השונות.

בסיום התפילה התפתח מהומה עם מאות בני ישיבות לבין המשטרה לאחר שגלעד קריב ניסה לעורר פרובוקציה.

הקרן למורשת הכותל המערבי מסרה כי עמדה בפני אתגר מורכב מאוד ועשתה מאמצים אדירים כדי לאפשר תפילת ראש חודש כסדרה.
חבר הכנסת גלעד קריב הכניס מספר ספרי תורה וניצל את חסינותו בניגוד לעמדת משרד המשפטים ולנהלים ברחבת הכותל.

לנוכח הכמות האדירה של המתפללות האורתודוקסיות, עם הגעת הקבוצה מהתנועות השונות הן הוכוונו למתחם בסמוך לכניסה להר הבית.

הקרן למורשת הכותל המערבי קוראת להסיר את המחלוקות וההפגנות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום קדוש ומאחד.

  משטרת ישראל ומנהלת הרובע חסמו את הכניסה לשריד בית מקדשינו – הכותל המערבי וזאת במטרה לאפשר לצעדת הרפורמים להתקיים, בו בזמן שאלפי מתפללים ומתפללות מבקשות להכנס למתחם כדי להתפלל את תפילת ראש חודש. מנגד, הח"כ הרפורמי גלעד קריב הפר את הבטחתו לנשיא המדינה ונגד החוק – הכניס ספר תורה לרחבת הכותל במטרה לחולל פרובוקציה.

מנכ"ל מרכז ליב"ה אורן הניג הגיב ואמר: "בלתי נתפס שמיעוט שהגיע מארה"ב יכתיב סדר יום בישראל וימנע מאלפי מתפללים להגיע לכותל המערבי ולהתפלל. הרפורמים מבקשים לחלל את הקודש והגופים הרשמיים של מדינת ישראל סוללים להם את הדרך. הגיע הזמן לצאת לרחובות, חילונים, דתיים וחרדים, ולבלום את הריסת הצביון היהודי של המדינה".

מנכ״ל מרכז ליב״ה, אורן הניג מסר:"את החושך מגרשים על ידי הפצת האור. מול הרפורמים והקונסרבטיבים, ניצבים מאוחדים כלל הציבוריים, המסורתיים, הדתיים והחילונים, כמקשה אחת ובקול אחד וברור, בכדי למנוע את חילול קדושת הכותל המערבי – שריד בית מקדשינו. בנות ליב"ה שבאות לכותל המערבי בכל ראש חודש – התפללו הבוקר לצד בנות הסמינרים, וקידשו יחדיו את שמו יתברך. רק באחדות ננצח את מחריבי המסורת והצביון היהודי".

"מן ההכרח לברך את שלוחא דרבנן ח"כ הרב יצחק פינדרוס אשר מוסר את נפשו למען קדושת התורה וארץ ישראל ופועל להפיץ את האור מול אלו המבקשים להחשיך את מנורת המסורת היהודית, ועתה טרח ועמד מאחורי מפגן האחדות ומאחורי הגעתן של אלפי בנות הסמינרים. הקב"ה ישלם שכרו ויהיה משכורתו שלמה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *