מומחים מותחים ביקורת: "לאיים אחרי החיסונים בסגר ובמוטציות זה פשוט קשקוש"

מומחים מותחים ביקורת על ההתנהלות של הממשלה "הגיע הזמן לחיות לצד הנגיף", אומר פרופ' צבי בנטואיץ', חבר מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה

799 חולים מאושפזים במחלקות הקורונה מוגדרים באורח קשה – מדובר בעלייה קלה לעומת שבוע שעבר ובסך הכל בירידה משמעותית בהשוואה ל-1,200 חולים שאושפזו לפני כחודש.

פרופ' צבי בנטואיץ', חבר מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה, מומחה לרפואה פנימית ומחלות זיהומיות וראש המרכז למחלות טרופיות ואיידס באוניברסיטת בן גוריון, מסביר לחדשות 12: "מה שמשרד הבריאות עושה זה נורא ואיום. בתמונת המצב שבה אנו נמצאים עם שיעור גבוה מאוד של מתחסנים בקרב אוכלוסיית הסיכון – לאיים על הציבור בסגר ובמוטציות זה פשוט קשקוש".

"אני לא מבין את התנהלותם של אנשי המקצוע במשרד הבריאות שפועלים בחוסר היגיון", הוסיף פרופ' בנטואיץ', "מחלת הקורונה היא מסוכנת וקשה במיוחד עבור קבוצות הסיכון: אנשים מבוגרים, עם מחלות רקע ונשים בהיריון. מרגע שמדינת ישראל חיסנה את מרבית האוכלוסייה שעליה צריך להגן – הסיכון שהיה חדל מלהתקיים. הדבר הנכון לעשות כעת הוא לשקם את מערכת הבריאות, להפנות משאבים כדי לחזק את הרפואה בשביל שתהיה מוכנה למקרה הבא".

ד"ר יואב יחזקאלי, מומחה לרפואה פנימית ומרצה בחוג לניהול מצבי חירום ואסון באוניברסיטת תל אביב, ביקר אף הוא את הממשלה. "הממשלה משתמשת בהפחדה של הציבור: אומרים לנו כמה המצב נורא ומסוכן ואני חושב שזו אסטרטגיה מוטעית. בכך גורמים לציבור לחוסר אונים וחוסר ודאות".

"מטילים אימה על הציבור, התנהלות בעייתית לאורך משבר מתמשך כמו זה שאנו נמצאים בו", הוסיף ד"ר יחזקאלי. "מצבנו עם החיסונים היום הרבה יותר טוב, ברגע שכמעט כל אוכלוסיית הסיכון מחוסנת. אני בהחלט חושב שאין מקום לצעדים דרקוניים, אך יש ערך למניעת צפיפות ומניעת התקהלויות בעצירת הדבקה. אילו הציבור היה מקפיד על הכללים הקיימים – לא היה צורך בעוצר הלילי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *