מכת עקרבים במצרים – ד"ר דרור מנור

מכה נוספת במצרים בנוסף לקורנה המשתוללת: מכת העקרבים בדרום המדינה, ובעיקר בעיר אסואן. היו שם המון גשמים וברד מה שהוביל את העקרבים לרחובות ולבתים כדי למצוא מקלט. 3 נפטרו הו-450 נפצעו מהעקרבים. הרשויות במצרים פועלות במרץ עם משרד הבריאות ומספקות נסיוב יעיל נגד העקרבים באזורים האלה

לא מספיק שמצרים סובלת ממגפת הקורונה, היא נאלצת כעת לסבול ממכה נוספת: מכת עקרבים. בסוף השבוע שעבר נפטרו שלושה בני אדם ועוד מאות נפצעו בפשיטה גדולה של עקרבים על אסואן, העיר הדרומית ביותר במצרים. עקרבים נשטפו לרחובות העיר בגשמים חזקים, וחיפשו מקלט ממזג האוויר הסוער בבתיהם של התושבים. בנוסף, נצפו גם נחשים רבים באזור. גורם במשרד הבריאות המצרי מסר כי כ- 450 בני אדם נפגעו מעקיצות של עקרבים.

במהלך הימים האחרונים פקדו את כל דרומה של מצרים גשמים חזקים, ואפילו ברד. העקרבים נשטפו לרחובות ולבתים של תושבים רבים המתגוררים בדרום מצרים, שם הם חיפשו מקלט מפני מזג האוויר הסוער. הרשויות במצרים קראו תוך זמן קצר לכל התושבים להישאר בבתיהם ולהימנע משהייה במקומות שיש בהם עצים רבים. במשרד הבריאות המצרי מודאגים מאוד מהמצב הקיים ומבקשים מהתושבים להיזהר עד כמה שניתן מסכנת העקרבים. ראש עיריית אסואן, אשרף עטיה, הזהיר אף הוא את התושבים מפני העקרבים הקטלניים וביקש מכולם להישאר בבתיהם ולהימנע עד כמה שניתן משהייה ליד עצים בהם העקרבים יכולים להסתתר.

אמצעי התקשורת במצרים, וביניהם עיתון אל-אהראם, דיווחו לאחרונה כי מנות נוספות של נסיוב נגד הארס של העקרבים סופקו במהרה על ידי הרשויות למרפאות ולמרכזים הרפואיים ביישובים השוכנים ליד הרים ומדבריות. כמו כן, רופאים הפסיקו לתת לתושבים חיסונים נגד נגיף הקורונה על מנת לטפל בעקיצות מהן סובלים תושבים רבים.

חשוב לציין כי ארס של עקרב עלול לגרום לקשיי נשימה, תנועות ראש חריגות ועוויתות בשרירים תוך זמן קצר. לפיכך יש חשיבות רבה בשימוש מהיר בנסיוב נגד ארס שמשמש כאמצעי מניעה לפני הופעת התסמינים הלא סימפטיים, ואשר יכול לסייע גם כאשר אותם תסמינים מחמירים. מה שחמור במיוחד הוא שמצרים היא ביתם של עקרבים מסוג קטלן דו-גוני, אשר נחשב לאחד הקטלניים ביותר בעולם. הארס שלהם הוא קטלני מאוד ויכול להרוג בני אדם בתוך פחות משעה. במצרים חיים כמה מזני העקרבים המסוכנים ביותר בעולם, כאשר הבולט שבהם הוא הקטלן הדו-גוני.

אין ספק כי מגיע כל הכבוד למערכת הבריאות המצרית על הפעולות המהירות בהן היא נקטה תוך זמן קצר, ועוד באזורים פרימיטיביים השוכנים ליד הרים ומדבריות. ברור כי על הרשויות במצרים לפעול במלוא המרץ על מנת לסלק את העקרבים והנחשים מהאזורים שנפגעו ולצאת במסע הסברה מהיר שישכנע את התושבים להגן על עצמם ובכך להציל את חייהם. הרשויות במצרים הוכיחו כי הן מסוגלות לפעול במהירות וביעילות, למרות שבמהלך מגפת הקורונה הדבר לא ממש בא לידי ביטוי, מה שהוביל לפטירתם של תושבים רבים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *