משרד הביטחון הזמין מאלביט מערכות, תחמושת בהיקף 2.8 מיליארד שקלים

מינהל הרכש במשרד הביטחון הגדיל מתחילת המלחמה את היקף הרכש ממפעלים ישראליים. כחלק מלקחי המלחמה חתם המשרד על הזמנת רכש רב־שנתית מאלביט מערכות

מפרוץ המלחמה תיגברה אלביט מערכות את קווי הייצור שלה בהתאם לבקשת משרד הביטחון. תגבור הייצור נעשתה במטרה לעמוד ביעדי הייצור שנקבעו בין החברה ומשרד הביטחון. בימים האחרונים חתם מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, על הזמנות רכש רב־שנתיות מחברת ׳אלביט מערכות׳ בהיקף נרחב של כ־2.8 מיליארד שקלים עבור חימושים לזרוע היבשה.

יצור התחמושת יתבצע במפעלי אלביט ברחבי הארץ. מפעלים שמעסיקים אלפי עובדים, שעברו עם תחילת המלחמה למתכונת מוגברת. במשרד הביטחון אומרים כי מפרוץ המלחמה, הרחיב מנהל הרכש הביטחוני את רכש 'כחול לבן', במטרה לתמוך את בניין הכח ואורך הנשימה של צה"ל להמשך הלחימה, להבטיח עצמאות ייצור בתחומים חיוניים ולחזק את הכלכלה.

נזכיר שגורמים בממשל ביידן וביידן עצמו איימו לא אחת לעכב משלוחי תחמושת לישראל, ואף עיכבו בפועל משלוח אחד או יותר. היקף הרכש שביצע משרד הביטחון מפרוץ המלחמה נאמד בעשרות מיליארדי שקלים. יותר ממחצית הרכש בוצע מספקים ישראלים.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא תלויים באף אחד

    הגיע הזמן שלא נהיה תלויים בעולם ונראה לכולם שאנחנו עצמאיים ושאף אומה באשר תהיה לא תחליט בשבלנו על החיים בארץ שלנו עצמאות עצמאות עצמאות

    מומי |
    הגב