משרד הבריאות ביטל את תקנת הצמידים, בממשלה משוכנעים שכל העולם יהיה בסגר

משרד הבריאות שינה את מתווה התו הירוק בקניונים: המבקרים לא יסומנו בצמידים. התו הירוק עדיין ייאכף, אך בשלב זה לא ברור כיצד

לאחר שבעלי הקניונים הודיעו כי יתעלמו מהצו הממשלתי המורה על חובת צמידים בקניונים, משרד הבריאות החליט היום (רביעי) שלא יחולקו צמידים שיבדילו בין מחוסנים ללא מחוסנים. הפרשן עמית סגל דיווח ב'ערוץ 12' על החשש מזן האומיקרון: "יש שרים בממשלה שמשוכנעים כי בתוך חודש כל העולם לרבות ישראל יהיו תחת סגר." בבריטניה נרשם שיא מאומתים ביממה. 78,610 חיוביים – המספר הגבוה ביותר מאז שהתחילה המגפה.

כעת שוקלים במשרד הבריאות להנפיק "אישור יומי" לכל מי שלא בעל תו ירוק. אותו אישור, שלא יהיה ניתן להעבירו מאדם לאדם, יאפשר כניסה למתחם המסחרי רק עבור חנות חיונית מסוימת בלבד – ללא אפשרות כניסה לשאר החנויות.

בעלי הקניונים טענו קודם לכן כי הפידיון הכולל בעסקים צפוי להיפגע בכ-30%. "אין שום היתכנות למתווה הארור הזה", הבהירו. חלק מהקניונים ציינו כי הם אינם מתכוונים לאכוף את התקנות האלו וייתנו לכולם להיכנס.

גם בתוך הממשלה ביקרו את המהלך. "הפעלת תו ירוק בקניונים – זהו צעד נמהר, ללא הגיון אפידימיולוגי וללא קשר למציאות", אמר השר אלי אבידר. "זוהי מכה לבעלי העסקים, ומכה לאזרחים. הציבור הדמוקרטי מאבד את האמון שעוד נותר לו ואשמים הם אלה שנותנים לטירוף הזה יד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *