במלאות 19 להרב שך. מתקפת מנהיג הפלג: "דגה"ת וחב"ד מלקקים את השלטון"

הגר"צ פרידמן חשף במלאות 19 שנה לפטירת הגראא"מ שך כי "אני מסתכל בעלונים שלהם, אף פעם אני לא מוצא מחאה נגד גזירת הגיוס. רק על מתנחלים וערבים כתוב שם. על ידי זה הם מכניסים דעות לאומיות של החילונים והמזרחי, על זה הייתה המלחמה של הרב שך". האזינו

אתמול מוצ"ש נשא בכיר ומנהיג רבני הפלג הגר"צ פרידמן שליט"א את משא ההספד המרכזי לרגל מלאות 19 שנה להסתלקותו של  מרן הגרא"מ שך זיע"א, בבית הכנסת "תלמידי ישיבת פוניבז' – צעירים".

בתוך דבריו התייחס הגאב"ד שליט"א למאבקיו הגדולים של מרן הרב שך זיע"א למען שמירת צביונו של הציבור החרדי ובני התורה כמקדמת דנא ללא כל שינוי ופירצה.

האזינו להקלטה מדבריו:

הגר"צ פרידמן אמר כי "כידוע הרב שך עשה מלחמה על חב"ד. דיברתי אתו, לא בגלל הרב'ה או המשיח. משהו אחר. כי חב"ד התקרבו לחילוניים ולמדינה, והטיפו לעשות מלחמות עם הערבים. הם נהיו חברים בארץ החילונית.

הוא חשף כי "אני מסתכל בעלונים שלהם, אף פעם אני לא מוצא מחאה נגד גזירת הגיוס. רק על מתנחלים וערבים כתוב שם. על ידי זה הם מכניסים דעות לאומיות של החילונים והמזרחי, על זה הייתה המלחמה של הרב שך".

"המייסד של חב"ד היה בעל התניא. הייתה מלחמה בין צרפת נפוליאון לרוסיה. הייתה מחלוקת בין האדמו"רים אם להיות בעד נפוליאון כי ברוסיה סבלו מרורות מהצאר הרוסי, לעומת נפוליאון שהבטיח שוויון זכויות.

"בעל התניא היה נגד זה ואמר שנפוליאון יכניס דעות ללמוד באוניברסיטה והשכלה. יותר טוב שיהיו ברוסיה עם כל הסבל, מאשר שיהיה שלטון שיטיף להשכלה. הוא היה מהיחידים".

"בזמננו שיש רדיפות נגד הדת וגזירות על הגיוס והחינוך, חב"ד היו צריכים להיות בראש. הם לא נלחמים מול השלטון כלום. הם ממשיכים ללקק את השלטון, להתחנף לו. רבם דקרו, הם זנחו את כל החינוך של בעל התניא".

בשלב זה עבר הרב פרידמן לדבר על 'דגל התורה' ואמר: "למה הרב שך הקים את דגל התורה? גם בגלל חב"ד. הוא פחד שהם יכניסו דעות להתקרב למדינה לראות עניין גדול בצבא.

"הרב שך עשה מפלגה חדשה דגל התורה בלי השפעה של חב"ד. מה קורה היום? קרה דבר נוראי, דווקא דגל התורה הם התומכים של הציונות יותר מחב"ד. חלקים גדולים מדגל התורה משתתפים בארגון הזה שהאידיאולוגיה שלו שעם ישראל לא צריך תורה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. צודק במאה אחוז

    דגל הצטרפו לקונגרס הציוני של החולה נפש תיאודור הרצל. הם הרבה יותר ציונים מחב"ד.

    יוני |
    הגב