נִשְׁבָּה אֲרוֹן הַקֹּדֶשׁ: מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין זצ"ל

אבל כבד הבוקר בכל קהילות החרדים עם היוודע דבר פטירתו של מרן ראש הישיבה ונשיא המועצת הגר,ג אדלשטיין זצ"ל כשהוא בן 100 שנים • המשטרה הפעילה את נוהל "פקודת אדמו"ר" לקראת הלוויתו הגדולה

ברוך דיין האמת: הבוקר סמוך לשעה 9 השיב מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין זצ,ל את נשמתו לבוראה, כשהוא בן מאה שנים.

מרן הגר"ג אדלשטיין זצ"ל אושפז בימים האחרונים במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, הבוקר חלה הידרדרות חמורה במצבו כשאר את חלל החדר מילאו זעקות השבר ו'שמע ישראל'.

שימש כראש ישיבת פוניבז', נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה ונשיא ועד הישיבות.

עם היוודע הבשורה הקשה, פרסם נשיא המדינה יצחק הרצוג הודעה: "יחד עם המוני בית ישראל בארץ ובעולם אני כואב את פטירתו של מרן ראש ישיבת פוניבז הגאון הרב גרשון אדלשטיין זצ״ל. הרב אדלשטיין היה מנהיג רוחני בעל שיעור קומה עצום שגדלותו בתורה וביראה השפיעה על דורנו ותשפיע לדורות קדימה".

הרב הראשי הגר"ד לאו: "ראש הישיבה זצוק"ל הנהיג את עם ישראל ביד רמה ממרום גילו, והיה תל תלפיות שעיני כולם מייחלות למוצא פיו הטהור. זכיתי לקרבתו מתקופת לימודי בישיבת פוניבז' ועד לאחרונה ממש בהכוונה ובעצה נבונה בכל ענייני הדת. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה".

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף: "יחד עם כל בית ישראל אבלים ומצטערים על סילוקו של צדיק, מרן ראש ישיבת פוניבז׳ הגאון הגדול ירחמיאל גרשון אדלשטיין זצוק"ל נשיא ועד הישיבות ומועצת גדולי התורה שהנהיג את הדור בשנים האחרונות, והדריך את שלוחי דרבנן בהשקפת הנכונה, זכה להעמיד תלמידים לאלפים ורבבות, והכל מתוך ענוה מיוחדת, ושקיעות בתורה עשרות שנים. זכינו להיוועץ עמו בעבר כמה פעמים, בעניני הרבנות והשעה, וזכינו לברכותיו. יהי רצון שיעמוד בתפלה לפני כסא הכבוד שיאמר די לצרותינו, ובלע המות לנצח, ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים, ונזכה לתחיית המתים במהרה. אמן".

זמן קצר לאחר מכן פרסם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודעת ניחומים: "מבקש להשתתף באבלם של מאמיניו הרבים, תלמידיו ומשפחתו של מנהיג הציבור הליטאי ונשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הרב גרשון אדלשטיין זצ״ל. מעבר לגדולתו בתורה, היה הרב אדלשטיין מורה דרך לרבים וגילה מנהיגות יוצאת דופן גם בתקופת הקורונה".

יו״ר ש״ס אריה דרעי ביכה את האובדן ואמר: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. בלב מוכה הלם ויגון נסתלק מאיתנו שריד לדור דעה, ראש הישיבה הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין זצוק״ל. אוי לה לספינה שאבד קברניטה. ברוך דיין האמת".

בהודעה שפרסמה תנועת ש"ס נכתב: "נשבה ארון האלוקים – תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה, יו״ר התנועה אריה דרעי, נציגיה פעיליה ותומכיה, אבלים ומבכים מרה בעלותו בסערה השמיימה של גאון התורה והיראה, משיירי כנסת הגדולה, שריד לדור דעה אשר הרביץ תורה לאלפים והעמיד דורות של גאונים, ראשי ישיבות ותלמידי חכמים, לן באוהלה של תורה, רועה נאמן לצאן מרעיתו במשך למעלה משנות דור בדרך ההשקפה הצרופה, הגאון הגדול ראש ישיבת פוניבז', רבי גרשון אדלשטיין זצוקללה״ה, נשיא מועצת גדולי התורה ונשיא ועד הישיבות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם יו"ר דגל התורה חה,כ משה גפני וזמן קצר לאחר מכן פרסם הודעה בה נכתב: "עולם התורה, וכמוהו עם ישראל כולו, איבדו היום תלמיד חכם ומנהיג דגול – את נשיא מועצת גדולי התורה וראש הישיבה, הרב גרשון אדלשטיין זצ״ל, שכל חייו היו קודש. אני דואב על לכתו מאיתנו, ואני שולח את תנחומיי העמוקים לבני משפחתו".

הודעות הניחומים מכל קצוות הקשת הפוליטית ממשיכות לזרום ברגע זה. עד כה פרסמו הודעות ניחומים: בצלאל סמוטריץ׳, יואב בן צור, יאיר לפיד, גדעון סער, מירי רגב, אוריאל בוסו, משה ליאון, קטי שטרית, מאיר פרוש, יוסי טייב, מיכל ולדיגר, משה סלומון, אלי דלל, יעקב מרגי, ישראל כץ, יצחק גולדקנופף, קובי שבתאי, אברהם בצלאל, יצחק וסרלאוף, אורית סטרוק, איתמר בן גביר, צגה מלקו, מתן כהנא ויולי אדלשטיין.

מסע הלווית ראש הישיבה הגר״ג אדלשטיין זצ״ל ב-15.30 מהיכל ישיבת פוניבז׳ בגבעה בבני ברק לבית החיים נציבי ישיבת פוניבז׳ שם ייטמן. כוחות גדולים של משטרה בדרכם לבני ברק לקראת ההלוויה הגדולה, וזאת בהתאם לנוהל "פקודת אדמו"ר" שמשטרת מחוז תל אביב הפעילה ברקע האירוע המשמעותי הצפוי בעיר, כאשר הצפי הוא למאות אלפי משתתפים בהלווית מרן הגר"ג אדלשטיין זצ"ל.

בד״צ ׳שארית ישראל׳ הכריז על ביטול מלאכה כללי בכל זמן ההלוויה. יו"ר ועדת הכספים משה גפני ויו"ר ועדת הפנים יעקב אשר ביטלו את דיוני הוועדות להיום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *