ניסוי מוצלח להשמדת נגיף ה- RSV בחללים סגורים

אורה אייר דיווחה לבורסה כי הצליחה להפחית ב-99.997% את הימצאות הנגיף הנשימתי באוויר בחלל סגור

ברקע התפרצות מגפת ה-RSV בארה"ב הגורמת לעומס רב על בתי החולים לילדים ולאחוזי תמותה גבוהים בקרב מבוגרים, חברת אורה אייר מדווחת הבוקר למשקיעיה על ניסוי מוצלח בו הצליחה מערכת ה- Aura Air למנוע התפשטות RSV בחללים סגורים.

על פי דו"ח המעבדה הסופי, המערכת מפחיתה ב-99.997% את הימצאות הנגיף באוויר בחלל סגור. החברה מתכוונת להגיש את תוצאות הניסוי לרישוי אמ"ר (אביזרים ומכשירים רפואיים) במשרד הבריאות על מנת לספק לקובעי המדיניות ומקבלי ההחלטות כלים מוכחים נוספים לקטיעת שרשראות הדבקה בנגיף בבתי הספר, בתי אבות, תחבורה ציבורית וחללים סגורים נוספים.

הניסוי נערך במתקני מעבדת Innovative Bioanalysis, Inc בקליפורניה ארה"ב, המאושרת לניסויים ברמת בטיחות BSL-3 בהתאם להנחיות ה-CDC האמריקאי (המרכז לשליטה ומניעת מחלות). זאת, על מנת לאפשר למעבדה לבצע ניסויים גם בפתוגנים מסוכנים העלולים לגרום למחלה חמורה או קטלנית לבני אדם דרך מערכת הנשימה. מטרת הניסוי הייתה לבצע סימולציה בה הנגיף מתפשט בתוך חלל סגור בצורה אירוסולית, ולקבוע את יעילות מערכת "אורה אייר" בטיהור הנגיף בחללים סגורים, באופן המאפשר את קטיעת שרשרת ההדבקה האירוסולית.

וירוס סינציטיאלי נשימתי (RSV) הוא נגיף מדבק מאוד שעלול לגרום למחלות בדרכי הנשימה אצל אנשים בכל הגילאים, אך הוא מסוכן במיוחד לתינוקות, מבוגרים ואנשים עם מערכת חיסונית חלשה.

בארצות הברית, RSV הוא הגורם השכיח ביותר לברונכיוליטיס (דלקת של דרכי הנשימה הקטנות בריאות) ודלקת ריאות בילדים מתחת לגיל שנה.

על פי ה- CDC (המרכז לבקרת מחלות ומניעתן) ה-RSV אחראי על כ-57,000 אשפוזים ו-2.1 מיליון ביקורי מרפאות בקרב ילדים מתחת לגיל 5 בארצות הברית מדי שנה. RSV הוא גם גורם מוביל לאשפוז ולתמותה בקרב מבוגרים, במיוחד אלו עם מצבים רפואיים נוספים ברקע. על פי ארגון NIH (The National Institute of Allergy and Infectious Diseases) נגיף RSV מוערך כגורם לכ-14,000 מקרי מוות (בשנה) בארה"ב בקרב אוכולוסיה מעל גיל 65.

תוצאות הניסוי מתקפות את יכולותיה המרשימות של המערכת במצב אמת להפחית ב-99.997% את הימצאות הנגיף באוויר בחלל סגור וזאת בתוך 60 דקות. כבר לאחר 15 דקות מתחילת הניסוי המערכת נמצאה יעילה בהפחתה של כ-65.56% מהנגיף באוויר ולאחר 30 דקות בהפחתה של 86.09%.

הניסוי הנוכחי מצטרף לניסויים קודמים שבוצעו ע"י בית החולים שיבא תל-השומר, משרד הביטחון הספרדי, המכון הביולוגי באוניברסיטת קמפיאנס בברזיל בהוכחת יכולות מערכת החברה לנטרול ביעלות של 99.98% את נגיף הקורונה, השפעת ואף נגיפים עמידים יותר.

אביעד שניידרמן, מנכ"ל ומייסד אורה אייר מסר: "אורה אייר פותחת את שנת 2023 עם בשורה של ממש עבור העולם כולו. הניסויים שאורה אייר מציגה מצביעים על יעילות של כמעט 100% כנגד מה שמכונה היום בעולם Tripledemic – המגפה המשולשת (קורונה, שפעת, ו-RSV.) המאיימת על שגרת החיים במקומות רבים ברחבי העולם. אורה אייר תמשיך להיות חלוצה בתחום בכדי לספק לעולם טכנולוגיה מוכחת ויעילה למניעת התפשטות מזהמים שונים בחללים סגורים. בשנה החולפת כ-30% מהרשויות המקומיות בישראל בחרו להתקין את הטכנולוגיה של אורה אייר במערכת החינוך, ואנו שמחים על ההזדמנות להעניק למורים והתלמידים הגנה מירבית המגובה באישורים וניסויים מחמירים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *