נפתחה מערכת משותפת למשרדי הביטחון והאוצר לטיפול במילואימניקים

המערכת המקוונת תיתן מענה לעצמאים שהעסק שלהם נפגע בעקבות שירות מילואים בצו 8 ובלבד ששירתו למעלה מ־30 יום

משרד הביטחון, רשות המסים ודובר צה"ל מודיעים כי החל מאמש נפתחה מערכת מקוונת לטיפול בבקשות למענקים של עצמאיים שעסקיהם נפגעו כתוצאה משירות מילואים בצו 8.

ההחלטה על שיתוף הפעולה בין משרד הביטחון וצה"ל למשרד האוצר ורשות המסים ויצירת מסלול מענקים ייעודי למשרתי מילואים עצמאיים, הן החלטות שלפלא שלא נתקבלו עד עתה. שילוב הכוחות בצוות המשותף לקרן הסיוע של צה"ל וקרן הפיצויים של רשות המסים, מהווה סוף־סוף התייעלות ממשלתית מתבקשת. השימוש במערכות המתקדמות של רשות המסים, לצד יחס אישי שניתן בקרן הסיוע של צה"ל למשרתי המילואים, הם ללא ספק שילוב מתבקש שלא ברור איך לא חשבו עליו עד עכשיו.

למענקים יהיו זכאים עצמאיים ששירתו למעלה משלושים יום בצו 8 ושהעסק שבבעלותם חווה ירידת מחזורים בעקבות שירות המילואים. המענקים יינתנו בגין שירות מילואים פעיל שחל בתקופה שמתחילה בינואר 2024 ועד חצי שנה מתום מועד סיום הצו הראשון של משרת המילואים. בקשות למענקים יוגשו אחת לחודשיים החל מהחודשים ינואר-פברואר 2024 ואילך.

עוסקים פטורים יהיו זכאים לפיצוי בסכום קבוע עבור כל תקופה בת חודשיים. זאת בהתאם לגובה המחזור השנתי ולשיעור ירידת המחזורים שעליו הצהיר העוסק הפטור. עוסקים מורשים יהיו זכאים לפיצויים בגין מלוא סכום הירידה במחזור העסקאות בין התקופה בת החודשיים לתקופה המקבילה ב־2023, כשהוא מוכפל במקדם הוצאה נחסכת. עבור עסקים חדשים שנפתחו במהלך שנת המס הקודמת יתבצע חישוב מותאם

כדי לחסוך למילואימניקים זמן, יוגשו הבקשות באופן מקוון באתר האינטרנט של רשות המסים או באמצעות קישור שיפורסם באתר המילואים של צה"ל. הבקשות יוגשו החל מיום פתיחת המערכת (אתמול), ובקשה עבור תקופת זכאות מסוימת תוגש תוך שלושה חודשים מסיום תקופת הזכאות.

המענקים ישולמו בהקדם ולא יאוחר מתום ארבעה־עשר ימים מיום קביעת הזכאות. תגמולי ביטוח לאומי שניתנו בגין תקופת הזכאות לא ינוכו מסכום המענקים. בבקשות שלגביהן תידרש בחינה מעמיקה של רשות המסים וקרן הסיוע, סכום המענק ייקבע בתוך שלושה חודשים ממועד הגשת הבקשה. משרת מילואים שבקשתו סורבה או לא אושרה במלואה, רשאי להגיש השגה לקרן הסיוע של צה"ל באתר המילואים. על ההשגה להיות מנומקת, עם כלל המסמכים והנתונים אשר עשויים לתמוך או לאשר את טענותיו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *