נציג סיני רשמי: השימוש בכוח של ערביי עזה, מעוגן היטב בחוק הבינלאומי

לאחר שנציגים סיניים בכירים הביעו תמיכה ב"זכות" השיבה, סין צועדת צעד נוסף לתהום מוסרית בבית הדין הבינלאומי בהאג

בזמן שישנתם. עבר שבוע מאז החל בית הדין הבינלאומי בהאג לדון ב"כיבוש" או נכון לומר "בחוקיות הכיבוש הישראלי בגדה המערבית". ישראל אמנם לא שלחה נציגים לדיון וכלל לא משתתפת בו, אך אחר הסבב הקודם שעסק במלחמה בעזה ואליו הלכה בעיניים פקוחות על־אף הסכנה שבמתן ליגיטמציה להחלטות בית הדין, עתה היא נאלצת להתמודד עם מה שעלול להיות אסון בעל השלכות קיומיות למדינה.

בין המדינות שהצטרפו לדיון אפשר למצוא גם את סין. נאומו של הנציג הסיני, שמשמש יועץ משפטי למשרד החוץ הסיני, היה מפתיע. הנציג, מה שין מין. אמר: "במאבק להגדרה עצמית, השימוש בכוח של הפלסטינים, כדי להתנגד לדיכוי זר, לצורך הקמת מדינה עצמאית – מעוגן היטב בחוק הבין-לאומי מכיון שמטרתו להתנגד לכיבוש, לקולוניאליזם ולאימפריאליזם והוא לא מוגדר טרור".

כלומר, רצח תינוקות, טבח חסר רחמים ומעשי פשע שאין מדינה שפויה שתסכים לסבול אותם על אדמתה, בוודאי לא כשהם מכוונים נגד אזרחיה, מתאפשר כשמטרתו להתנגד לכיבוש… מה שין מין ציטט אמנות בינלאומיות לאישוש דבריו. נזכיר כי לפני שלושה חודשים, בנובמבר האחרון, חודש וקצת אחרי הטבח והזוועות שביצעו העזתים בישובי העוטף, החלו הסינים לדבר על תמיכה בזכות השיבה שאין ממשלה ישראלית שתוכל להסכים לה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *