נתניהו בוועידת איפא"ק: מעריך את התמיכה של הנשיא ביידן, אבל…

ראש הממשלה הבהיר שישראל תנקה גם את רפיח מהמחבלים ואמר: "כדי לנצח, עלינו להשמיד את גדודי חמאס הנותרים ברפיח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נאם אתמול בוועידת AIPAC ואמר כי הוא מעריך את התמיכה שקיבלה ישראל מהנשיא ביידן וממשלו אך הוסיף הבהרה בעניין הלחץ שמפעיל הממשל נגד מתקפה ברפיח. "אני מעריך מאוד את התמיכה שקיבלנו מהנשיא ביידן והממשל ואני מקווה שהיא תמשיך. אך הרשו לי להיות ברור – ישראל תנצח במלחמה הזאת, לא משנה מה", אמר נתניהו והוסיף:

"כדי לנצח במלחמה הזאת, עלינו להשמיד את גדודי חמאס הנותרים ברפיח. אחרת, חמאס יתארגן, יתחמש ויכבוש מחדש את עזה, ואז נחזור לנקודת ההתחלה. מדובר באיום בלתי נסבל שאיננו יכולים להשלים איתו. אנחנו נשמיד את חמאס, נשחרר את החטופים שלנו ונבטיח שעזה לעולם לא תהווה שוב איום על ישראל".

יצויין כי בחמאס כבר מביעים חשש לנוכח כוונת ישראל לחמש חמולות מקומיות שיקבלו שליטה על החיים האזרחיים ברצועה. קצת בדומה לתכנית האמירויות של ד"ר מרדכי קידר. בחמאס כבר הזהירו את מי שישתף פעולה עם הכיבוש, עם הציונים.

נתניהו אמר עוד: "אנחנו נסיים את המשימה ברפיח, ובה בעת נאפשר לאוכלוסייה האזרחית לצאת מאזור סכנה. נקטנו אמצעים למזעור הפגיעה באזרחים שאף צבא אחר לא נקט לאורך ההיסטוריה. שאלו פשוט את הקולונל ג'ון ספנסר, מומחה עולמי בלוחמה בשטח בנוי, אשר מנהל את המחלקה ללוחמה בשטח בנוי ב־West Point – נקטנו אמצעים למזעור הפגיעה באזרחים שאף צבא אחר לא נקט לאורך ההיסטוריה".

הוא התייחס בעקיפין לדבריו של ביידן אודות הפגיעה באזרחי עזה, ואמר: "אז לידידינו בקהילה הבינלאומית אני אומר: אינכם יכולים לומר שאתם תומכים בזכותה של ישראל להתקיים ולהגן על עצמה ואז להתנגד לישראל כשהיא מממשת את הזכות הזאת. אינכם יכולים לומר שאתם תומכים במטרה של ישראל להשמיד את חמאס ואז להתנגד לישראל כשהיא נוקטת פעולות נדרשות כדי להשיג את מטרה זו. אינכם יכולים לומר שאתם מתנגדים לאסטרטגיה של חמאס להשתמש באזרחים כמגן אנושי ואז להאשים את ישראל בקורבנות אזרחים שהם תוצאה של אותה אסטרטגיה צינית של חמאס".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *