עד כה העביר הביטוח הלאומי כמעט מיליארד שקל לנפגעי חרבות ברזל

זאת נוסף על יותר מ־2.52 מיליארד שקל ששולמו כדמי אבטלה לאזרחים שסיימו את עבודתם במהלך המלחמה

מנתונים שפרסם הביטוח הלאומי בתחילת השבוע לרגל מלאות מאה ימים למלחמה, עולה כי במסגרת המענה למשפחות החללים העביר הביטוח הלאומי יותר מ־19.9 מיליון שקל לצורך: סיוע בהוצאות הלוויה, הוצאות קבורה ואף תגמולים חודשיים. זאת במקביל לליווי אגף השיקום של הביטוח הלאומי, מימון טיפולים פסיכולוגיים, קבוצות תמיכה ועוד.

עבור פצועי המלחמה הועברו כ־823 מיליון כסיוע ראשוני ומיידי. יותר מ־92.4 מיליון הועברו למשפחות החטופים ופדויי השבי, כשבשבוע שעבר הועברו, בפעם השנייה, המענקים הרבעוניים למשפחות. מענקים שיוכלו להמשיך לסייע ולאפשר את קידום המאמצים לשחרור כל החטופים. הסיוע כלל בין היתר מענק התארגנות ראשוני על סך 10 אלף שקלים, סיוע נפשי, מענק רבעוני להורים ובני זוג על סך 90 אלף שקל, מענקים רבעוניים על סך 21 אלף שקל לאחרים ולילדים מעל גיל 21 ועוד. לחטופים שחזרו מהשבי ניתן סיוע ראשוני של 10 אלף שקלים, תגמולים לחודשים הקרובים, טיפול נפשי ועובד שיקום אישי לכל מי ששוחרר.

מחודש אוקטובר ועד היום הועברו יותר מ־2.52 מיליארד שקל דמי אבטלה לאזרחים שסיימו את עבודתם במהלך התקופה הזאת, רובם ככל הנראה בשל מצב המלחמה. בביטוח הלאומי מזכירים כי במהלך התקופה הזאת דחף הביטול הלאומי לשינויי חקיקה שיקלו על אלה שאיבדו את עבודתם בתקופה זו, בדגש על יישובים שפונו.

כל הסכומים האמורים אינם כוללים תשלומים למילואימניקים ומעסיקים, מימון אכלוס למופנים ופניות רבות עקיפות שנגזרות ממצב המלחמה. שר העבודה, יואב בן צור, מסכם את התקופה הזאת ואומר: "הסיוע במסגרת הביטוח הלאומי ממשיך להיות הכרחי במיוחד בעת הזו וכשר הממונה אוודא שנהפוך כל אבן כדי לעזור, ללוות ולתת מענה לכל מי שזקוק לכך". ירונה שלום, מנכ"ל הביטוח הלאומי, אומרת: "אנו עוברים תקופה מאתגרת, קשה ומורכבת הן כאזרחים מן השורה והן כמי שתפקידם לטפל בנפגעי המלחמה והשלכותיה. הביטוח הלאומי הוקם לשם כך והוא גוף הכרחי בימי שגרה ושבעתיים בימי מלחמה. גם לאחר תקופה זו, הביטוח הלאומי ילווה את הנפגעים לאורך כל החיים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *